پاک کردن میکروپیگمنتیشن

پاک کردن میکروپیگمنتیشن؛ میکروبلیدینگ ( Microblading ) یا میکروپیگمنتیشن ( Micropigmentation ) روش ‌هایی‌ برای داشتن ابرو‌هایی زیبا و خوش‌ حالت هستند. با این راهکار‌های تازه ( پاک کردن تاتو ابرو )، هر کسی می‌تواند ابرو‌هایی زیبا داشته باشد. اما گاهی ممکن است شما طرح ابرو را دوست نداشته باشید و بخواهید آن را تغییر دهید. آیا در چنین شرایطی راه ‌حلی وجود دارد؟ آیا می‌توان میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را پاک کرد؟ 

ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که باید حداقل دو هفته از انجام میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن گذشته باشد. در این مدت رنگ های میکرو در پوست تثبیت شده، رنگ هاشور کم رنگ تر شده و طبیعی تر هم می‌شود. حالا می‌توانید اقدام به پاک کردن تاتو کنید. 

اما چه بهتر است که درباره عمل‌ های زیبایی تصمیم قطعی بگیرید؛ زیرا تصمیم به بازگشتن به حالت قبلی نیز مشکلاتی برای شما به همراه خواهد داشت. 

پاک کردن میکروپیگمنتیشن

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را چگونه می‌توانیم پاک کنیم؟

نخست باید بگوییم که پاک کردن میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن به دلیل حساسیت آن باید در مراکز معتبر و توسط متخصصین انجام شود تا ابروی شما آسیب نبیند و از انجام آن در مراکز زیبایی خودداری کنید. 

اگر از روش میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن برای پاک کردن تاتو هاشور ابروهایتان استفاده کرده ‌اید، این چند روش برای پاک کردن آن‌ها به شما کمک می‌کنند: 

  1. استفاده از  لیزر 
  2. استفده از میکرونیدلینگ  ( Microneedling ) 
  3. استفاده از محلول‌‌های شیمیایی 
  4. استفاده از سالین یا آب ‌نمک 
  5. تعریق 
  6. سونا 
  7. میکرودرمابراسیون ( Microdermabrasion ) 

برخی از این روش‌ ها حالت تهاجمی دارند؛ یعنی با ایجاد برش‌ و جراحی‌ انجام می‌شوند. بنابر‌این استفاده از آن ها کمی درد داشته و برای ایجاد بهبودی کامل نیز نیاز به یک فرآیند طولانی است. از آن جایی که انجام دادن خود میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن نیز ممکن است شما را دچار عارضه‌ های پوستی کند، پاک‌سازی آن ها نیز می‌تواند با زخم و یا حتی عفونت همراه باشد. قرمزی و تورم بعد از هر جلسه پاک‌ سازی نیز طبیعی است. 

استفاده از لیزر برای میکروپیگمنتیشن

این روش پاک ‌سازی مشابه روشی است که برای پاک ‌کردن تاتو و خا‌لکوبی استفاده می‌شود. در لیزر درمانی، پرتو های لیزر به پوست نفوذ می‌کنند و رنگ‌ دانه‌ های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را تجزیه می‌کنند. 

با وجود این که رنگ‌ دانه‌ های هاشور ابرو راحت ‌تر از تاتو تجزیه می‌شوند. باز هم ممکن است یک جلسه‌ ای نتوان همه اثر آن را پاک کرد. البته توجه کنید که سرعت از بین‌ رفتن رنگ‌ دانه ‌ها به مواد موجود در آن ها هم وابسته است. در کل، ممکن است چند ماه طول بکشد تا هاشور ابرو به ‌‌طور کامل پاک شود. برخی متخصصین این زمینه می‌گویند گاهی آثار هاشور ابرو ها بعد از هشت جلسه لیزر درمانی نیز از بین نمی‌رود. 

با این حال، پاک کردن میکروپیگمنتیشن با لیزر، سریع ترین روش از بین بردن میکروپیگمنتیشن است و لیزر درمانی موثر ترین روش شناخته شده برای پاک کردن آن هاست.  در جلسه مشاوره پیش از لیزر درمانی، می‌توانید از مدت زمان حدودی پاک شدن میکروپیگمنتیشن خود و هزینه های حدودی مطلع شوید. 

کلینیک دکتر تاتو، زیر نظر کلینیک ماه زر، به شما کمک می‌کند تا در کم ترین زمان ممکن بتوانید آثار میکروپیگمنتیشن را پاک کنید. برای دریافت مشاوره فرم زیر را تکمیل کنید.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اگر میکروبلیدینگ‌ شما حالت سایه ‌روشن دارد یا کم ‌رنگ شده است، لیزر به ‌تنهایی راه ‌حل قطعی نخواهد بود. اگر هم میکروبلیدینگ هنوز پر رنگ است، بهتر است قبل از لیزر، در ابتدا آن را کم ‌رنگ‌ کنید.  این روش کمی دردناک است. بنابر این معمولا از بی‌حسی موضعی برای انجام آن استفاده می‌کنند. پس از لیزر هم بروز تورم، قرمزی پوست، زخم‌ شدن، پوسته‌ پوسته ‌شدن و نازکی پوست ممکن است. بنابر این از یک پماد مخصوص و باندپیچی استفاده می‌شود. 

بعد از رفتن اثر بی ‌حسی، درد احساس خواهد شد که با مصرف مسکن‌ّ هایی مثل ایبوپروفن از بین می‌رود. عوارض لیزر حدود تا دو سه روز بعد از عمل شدید است و بعد از آن هم داشتن خارش‌ طبیعی است.  به هر حال باید این نکته را در نظر داشته‌ باشید که لیزر روشی تهاجمی است. آسیب ‌هایی به بافت پوست وارد کرده و همچنین موهای ابرو را هم از بین می‌برد. 

استفاده از میکرونیدلینگ

اگر رنگ‌ دانه‌های هاشور ابرو ها کم ‌رنگ باشند، روش میکرونیدلینگ اثرگذاری بیشتری نسبت به لیزر دارد. این عمل نیز باید توسط متخصصان زیبایی انجام شود.  در یک مدل از میکرونیدلینگ، با یک سوزن مخصوص و باریک، پوست را می‌شکافند و به زیر آن وارد می‌شوند و بعد رنگ‌ دانه ‌ها پاک می‌شوند.

در مدل دیگر، برش‌ های کوچکی در قسمت‌ ّهای مختلف ابرو داده می‌شود و در ضمن از یک محلول برای پاک ‌سازی پوست استفاده می‌کنند. این روش نسبتا تهاجمی ‌تر است و باعث پوسته‌ پوسته ‌شدن ناحیه ابرو می‌شود. اما برای این که به نتیجه برسد، باید صبور باشید و بگذارید زمان بگذرد و معمولا یک یا دو جلسه برای پاک کردن آن لازم است. اما کسانی که هاشور ابروهایشان پر رنگ است، به جلسات بیش تری نیاز دارند. 

در میکرونیدلینگ نیز از کرم بی ‌حس ‌کننده موضعی استفاده می‌شود. اما در کل درد آن قابل‌ تحمل است؛ زیرا سوزنی که در این روش استفاده می‌شود، خیلی نازک است. دوران نقاهت آن نیز از روش لیزر بسیار سریع ‌تر است. بعد از میکرونیدلینگ، پوست فقط کمی خشک و قرمز می‌شود و معمولا عوارض دیگری ندارد. 

در نهایت، بهتر است پیش از این که تصمیم بگیرید کدام یک از روش های پاک کردن میکروپیگمنتیشن را انتخاب کنید، حتما باید با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. 

شما می‌توانید برای دریافت وقت مشاوره حضوری رایگان از کلینیک دکتر تاتو، با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵ تماس بگیرید و یا از طریق شماره واتساپ ۰۹۱۲۸۰۶۰۹۰۲ با متخصصین ما در تماس باشید. 

استفاده از محلول‌های شیمیایی

گاهی آثار هاشور ابرو با پوست‌ انداختن پاک نمی‌شود و در واقع به نظر می‌رسد جذب بدن شده است. علت این امر ان است که رنگ‌ دانه ‌ها وارد بافت ‌های زخم‌ شده می‌شوند و دیگر تولید سلول ‌های پوستی اتفاق نمی‌افتد. 

در این حالت، روش‌ ّهایی که برش ‌ها را عمیق‌ تر می‌کند و یا زخم بیش تری به وجود می‌آورد، بیش تر باعث ماندگاری رنگ‌‌ دانه ‌ها می‌شود. در این موارد استفاده از محلول‌ های شیمیایی، بهترین روش است که بدون نیاز به مراجعه به کلینیک‌ ها و متخصص‌ ها انجام می‌شود. 

البته تجویز این محلول ها نیز باید توسط پزشک انجام شود و نباید به صورت سر خود سراغ استفاده از محلول های شیمیایی بروید که این کار می‌تواند باعث وارد شدن آسیب های جبران ناپذیر به پوست شما شود. 

از طرفی ممکن است شما تخواهید یا نتوانید به کلینیک مراجعه کنید و یا نخواهید از روش‌ های دردناک که باعث ایجاد زخم هم می‌شوند استفاده کنید. در این صورت استفاده از محلول شیمیایی برای شما مناسب است. 

روغن دانه گل سرخ یکی از مواردی است که برای از بین ‌بردن هاشور ابرو ها مفید است. این روغن زمانی موثر است که روزی سه بار به مدت دو هفته استفاده شود. اما توجه داشته باشید که روغن گل سرخ به ‌طور کامل رنگ‌ ها را از بین نمی‌برد و فقط به کم ‌رنگ‌ شدن هاشور ها کمک می‌کند. 

در کل، استفاده از محلول ‌های شیمیایی غیر تهاجمی  است و اگر درست استفاده شود عارضه خطرناکی ندارد و باعث زخم شدن پوست نمی‌شود. در برخی موارد نیز رنگ ‌دانه ‌هایی را از بین می‌برند که حتی لیزر هم قدرت از بین‌ بردن آن ها را ندارد.

ادامه مطلب  نحوه انجام میکرودرم صورت

استفاده از سالین یا آب ‌نمک

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن میکروپیگمنتیشن و ميکروبليدينگ تزریق سالین توسط متخصص و با دستگاه مخصوص است که می‌تواند نتایج خوبی به همراه بیاورد. 

نمک، رنگ‌ دانه‌ها را تجزیه کرده و به سطح پوست می‌آورد. همچنین آب ‌نمک برخلاف لیزر که هر بار فقط یک یا گروهی از رنگ‌ های مشابه را پاک ‌سازی می‌کند، همه رنگ‌ دانه ‌ها را  هم ‌زمان از بین می‌برد و برای همه طیف‌ های هاشور ابرو موثر است. 

این روش خطر کم تری دارد و ارزان ‌تر است. درد کم تری هم دارد ولی نتایج آن قطعی نیستند. البته باز هم می‌توان برای انجام آن هم از بی‌ حسی ناحیه ابرو استفاده کرد. استفاده از سالین نیاز به چندین جلسه دارد. ممکن است بعد از هر جلسه پوست قرمز شود و یا مشکلاتی از قبیل کبودی، خون‌ ریزی، لکه ‌لکه ‌شدن ناحیه ابرو و ترشح تراوشاتی از آن ناحیه به وجود بیاید.

تعریق و ورزش‌

زمانی که عرق می‌کنید، رنگ‌ دانه ‌های پوست آزاد می‌شوند. به سطح می‌آیند و به این ترتیب به مرور زمان و با روندی کند،‌ هاشور ابروها از بین می‌رود. پس تقریبا سه بار در هفته ورزش به گونه ‌ای که به شدت عرق کنید، ‌می‌تواند باعث پاک ‌سازی ابروها شود.

سونا\ی مادون قرمز

سونای مادون قرمز نیز در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به تعریق سریع ‌تر و آزاد شدن رنگ‌ دانه ‌های پوست کمک می‌کند. این سونا شما را به عرق‌ کردن شدید می‌اندازد. می‌توانید سه روز در هفته نیز به سونا بروید و هاشور ابرو ها و میکروپیگمنتیشن را پاک‌ سازی کنید. 

میکرودرمابراسیون (Microdermabrasion)

یک روش لایه‌ برداری حرفه ‌ای است که روی پاک‌ سازی هاشور ابروها اثر می‌گذارد. البته این روش نیز نیاز به چندین جلسه دارد و تاثیرگذاری آن نیز به اندازه لیزر نیست. 

محصولات لایه‌ بردار

بعضی از محصولات شیمیایی مثل رتینول (ویتامین A) بر کم ‌رنگ ‌شدن هاشور ابرو ها موثر است. اما حدودا دو ماه طول می‌کشد تا این محصولات روی پوست عمل کنند. تا سلول‌ های پوستی تازه جایگزین قدیمی ‌ها شوند. ویتامین آ با نفوذ به سلول‌ های لایه عمیق ‌تر پوست، به از بین ‌رفتن سلول ‌های قدیمی و پاک‌ سازی آن ها کمک می‌کند. 

البته از آن جایی که مصرف بیش از حد رتینول، پوست را نازک می‌کند، باید در مصرف آن دقت کنید. با مطالعه این مطلب، تا حدودی توانستید با روش های پاک کردن میکروپیگمنتیشن آشنا شوید. 

سوالات متداول

در ادامه، چند سوال متداولی که ممکن است ذهن هر کسی را به خود درگیر کند آمده است. اگر پس از خواندن مطالب بالا و سوالات متداول، همچنان سوالی داشتید می‌توانید با متخصصین کلینیک دکتر تاتو تماس گرفته و پرسش خود را مطرح نمایید. 

  • آیا می‌توان میکرونیدلینگ را پاک کرد؟‌ 

بله، شما می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصین زیبایی،‌ بهترین روش برای پاک‌ سازی ابرو را بیابید. به این ترتیب هاشور ابرو را پاک کنید. 

  • آیا جای هاشوری که پاک‌ سازی شده است،‌ گود می‌شود؟ 

ممکن است تا چند روز محل هاشور زخم باشد، اما به مرور بهتر می‌شود و مشکلی باقی نمی‌ماند. 

  • برای پاک کردن میکروپیگمنتشین به چند جلسه لیزر نیاز است؟ 

این مورد خیلی بستگی به میزان و نوع دندانه ‌ّای استفاده شده دارد. فقط متخصص بعد از دیدن آن می‌تواند تعداد جلسات تخمینی را اعلام کند.

پاک کردن میکروپیگمنتیشن

جمع ‌بندی …

پاک کردن هاشور ابرو روش‌ های مختلفی دارد. ما در این مقاله سعی کردیم مهم‌ ترین و بهترین روش‌ ها را برای شما بیان کنیم. اما لطفا دقت داشته باشید که این روش‌ ها صرفا جنبه اطلاع‌ رسانی داشتند. مشاوره ‌گرفتن از متخصصین زیبایی به شما کمک می‌کند بر اساس وضعیت ابرو هایتان، انتخاب دقیقی داشته باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

جستجو مرتبط کاربران:

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

6 پاسخ

  1. سلام
    شما چه دستگاهی دارین توی کلینیک برای لیزر موهای زائد؟ و اینکه جواب میده چون من یه بار یه جا رفتم ولی جواب خوبی نگرفتم از دستگاهشون

  2. سلام. من خانومم. موهام کم پشت هست. میشه جلو موهام رو کاشت بزنم؟؟

  3. سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون … این ژل لب ماندگاری خوبی داره ؟ و اینکه بدون درده ؟ هزینه تزریق ژل لب نورامیس رو هم میتونم بدونم؟

  4. سلام اقای دکتر من ۱۱ ماه میشه که کاشت انجام دادم ولی یه جاهایی از ابروهام خالی هست تقویت کنم در میاد تا از وقتش گذشته ؟؟و اینکع کربوکسی انجام بدم یا با سرم سریتا میتونم تقویت کنم .ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. سلام ببخشید کاشت ابرو رو خود پروفوسور انجام میدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله پاک کردن میکروپیگمنتیشن

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر