مراقبت های پس از درمان لیزر کوترا (زئو)

مراقبت های پس از درمان لیزر کوترا (زئو)؛ مراقبت های پس از درمان با تکنولوژی پیشرفته زئو، بسیار حائز اهمیت می باشد بطوریکه نتایج درمان کاملا به انجام دستورالعمل های زیر توسط بیمار بستگی دارد. مراقبت بعد از لیزر کوترا ( زئو ) بخصوص برای افرادی که دارای پوست خشک هستند، به شرح زیر هستند.

مراقبت لیزر کوترا

مراقبت بعد از لیزر کوترا ( زئو ) در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت است.

۴۸ ساعت اول پس از درمان:

• تا ۴۸ ساعت بعد مطلقا با آب شسته نشود .
  • چرب کردن نواحی درمان با استفاده از پمادهای جنتامایسین و بتامتازون.
  • بعد از ۴۸ ساعت حمام کردن بلامانع است. بعد از حمام ، حتما با محلول آب و سرکه شست و شو داده شود. وبعد حتما با کرم ترمیم کننده تجویز شده کاملا کاور شود. کرم ترمیم کننده هر ۲ ساعت باید تمدید شود.
  • تهیه محلول آب و سرکه: یک قاشق چای خوری سرکه سفید در دو فنجان آب حل شود و بعد گاز استریل کاملا آغشته به محلول شود و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار بگیرد طوریکه پوست توسط محلول کاملا خیس شود. ( می‌توانید باقیمانده محلول را داخل یخچال نگهداری کنید ) بعد از شست و شو حتما مجددا پوست با ترمیم کننده کاور شود و اصلا خشک نماند!
  • احساس سوزش نقطه ای و حرارت و سوختگی روی سطح پوست طبیعی می‌باشد.
  • التهاب و قرمزی و تورم از یک ساعت بعد از درمان تا ۲ هفته پس از درمان کاملا طبیعی و میزان آن بستگی به فیزیک پوستی افراد دارد.

روز سوم تا پنجم پس از درمان:

• استفاده منظم از محلول حاوی آب و سرکه سفید ( اسید استیک ): این محلول جایگزین بسیار مناسبی بجای پاک کننده های صابونی می باشد. آغشته کردن یک پارچه تمیز ( گاز استریل ) به این محلول و شست و شو و پاک کردن صورت ۲ تا ۳ مرتبه در روز الزامی می‌باشد.
    بلافاصله پس از شست و شو استفاده از پماد ترمیم کننده ضروری می باشد بطوریکه کل نواحی درمان کاور شود. ( پانسمان نیازی نیست )
  • حمام کردن روزانه مانعی ندارد اما شامپو و صابون و سایر شونده‌ها مستقیم روی نواحی درمان قرار نگیرد. و بلافاصله شست شو با محلول آب و سرکه ضروری می‌باشد.
  • تورم ممکن بر بعضی افراد وجود داشته باشه که در صورتیکه کم نشد خوابیدن در شرایطیکه سر به سمت بالا باشه به کاهش تورم کمک خواهد کرد
  • پوسته ریزی و خارش از روز سوم آغاز شده تا 2 هفته ادامه خواهد داشت. به هیچ عنوان پوست کنده نشود و خارش انجام نشود!!! در صورت خارش شدید مصرف آنتی هیستامین یا دیفن هیدرامین بلامانع است.
  • احساس کشیدگی پوست و کمی درد کاملا طبیعی می باشد در صورت درد غیرقابل تحمل مصرف بروفن بلامانع است

یک هفته پس از درمان:

• ادم و تورم به انتهای صورت رسیده و پوسته ریزی به اتمام خواهد رسید. ممکن است احساس تیرگی روی سطح پوست خود احساس کنید که با استفاده از کرم ترمیم کننده کاملا از بین خواهد رفت. استفاده از کرم ترمیم  کننده و ضد آفتاب حتی در منزل و هوای ابری هم الزامی می باشد.

>>>>>>>>>بعد از یک هفته حتما به کلینیک مراجعه کنید<<<<<<<<<<<<

نکات مهم مراقبت لیزر کوترا

• مصرف آنتی بیوتیک‌های موضعی و آسیکلویرتجویز شده توسط پزشک
  • اجتناب از مصرف هرگونه عطر، رایحه، اسانس آلرژی زا و لوازم آرایش بعد از درمان
  • اجتناب از هرگونه کرم دور چشم و لایه بردارها و کرم های روز و شب
  • استفاده و تماس هرگونه ماده ای که باعث تحریک پوست میشه ممنوع است. تنها کرم که استفاده ان بعد از درمان مجاز است باید استفاده بشه حتی قبل از هر تماس دست با صورت ، دست‌ها باید کاملا شسته شود. اگر علائم مشکوکی داشته باشید، مثل: افزایش درد / افزایش خارش غیرقابل تحمل / قرمزی شدید و تب / سر درد مداوم / تاول زدگی و احساس گزگز و هر نشانه و علائم دیگری حتما با کلینیک تماس حاصل فرمایید.

درمان اسکار بخیه با لیزر کوترا، برطرف کردن اسکار آکنه با کوترا در کلینیک دکتر تاتو؛ کلینیک دکتر تاتو، زیر نظر کلینیک ماه زر، یکی از معتبرترین کلینیک‌های زیبایی در غرب تهران می‌باشد. برای دریافت مشاوره بیشتر در زمینه لیزر کوترا و دریافت نوبت می‌توانید فرم مشاوره زیر را نیز تکمیل کنید. دیگر پل ارتباطی شما با ما از طریق شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵ می‌باشد.

• انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

6 پاسخ

1. سلام موی سرمن در قسمت جلو در ناحیه فرق سر خیلی خلوت شده با توجه به اینکه من مسافر وبه عبارتی مهمان هستم آیا امکان کاشت مو بدون زخم شدن وجود داره یا نه ؟ میخواستم دوره درمان را بدانم چه مدت لازم است تشکر از پاسخگویی شما

1. مشکل شما چیست؟ با مشاورین مرکز کاشت تماس بگیرید.

2. مارک دیستون زدم اصلا راضی نیستم پلکم سنگینه همش

1. دوست عزیز این وبسایت مرکز لیزر ماست. ما با مشاورین مرکز تزریق ژل در میون گذاشتیم شما ئیش ما کار انجام ندادید!