درمان جوش صورت

درمان جوش صورت

درمان جوش صورت

درمان جوش صورت؛ همانطور که می‌دانید امروزه داشتن صورتی شفاف و سالم باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتری در افراد خواهد شد و از این رو به افراد احساس رضایت بیشتری نیز خواهند داشت بنابراین یکی از مشکلات پوستی که امروزه بسیاری از افراد آن را به عنوان دغدغه ذهنی خود به شمار می آورند جوش صورت یا همان آکنه می‌باشد بنابراین بیشتر افراد در پی آن هستند که بتوانند به درمان اسکار و جوش صورت بپردازند از این رو با ما همراه باشید تا در ادامه به روش‌های درمان جوش صورت بپردازیم.

درمان جوش صورت

قبل از اینکه بخواهیم به روش‌های درمان جوش صورت بپردازیم حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که چه عواملی باعث ایجاد جوش صورت می‌شود؟ و بعد از ایجاد جوش چه عواملی باعث می‌شود که وضعیت جوش‌های صورت را بدتر کند؟

در پاسخ به این سوال می‌توان که علت ایجاد جوش صورت چهار عامل می‌باشد. این عوامل عبارتند از تغییرات چربی پوست، مسدود شدن فولیکول های مو، باکتری‌ها و التهابات پوستی. از این رو هنگامی که هر یک از این عوامل باعث ایجاد جوش صورت شده‌اند عوامل مختلف زیر باعث می‌شود که وضعیت جوش های صورت را بدتر کند.
با توجه به اینکه بیشتر جوش های صورت در دوران نوجوانی و جوانی ایحاد می شوند از این رو تغییرات هورمونی نیز باعث بدتر شدن جوش ها خواهد شد بنابراین با توجه به اینکه آندروژن ها هورمون هایی هستند که در دوران بلوغ در دخترها و پسرها افزایش پیدا می‌کند و موجب زیاد شدن چربی پوست می‌شود از این رو باعث بدتر شدن جوش ها خواهد شد.
همانطور که می دانید امروزه رژیم غذایی و استرس در هر نوع بیماری تاثیر گذار و موثر خواهد بود،بنابراین جوش صورت نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد از این رو داشتن یک رژیم غذایی مناسب و یک زندگی بدون استرس نیز در وضعیت جوش ها موثر خواهد بود. از طرفی دیگر با توجه به اینکه برخی از افراد ممکن است داروهای خاص مصرف کنند بنابراین مصرف این نوع داروها نیز وضعیت پوست را تحت تاثیر قرار خواهد داد بدتر شدن جوش خواهد شد.
با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا در مورد علل ایجاد جوش صورت حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید برای درمان جوش صورت چه راهکارهایی وجود دارد؟

درمان جوش صورت به چه روش هایی انجام میشود؟

به طور کلی باید گفت درفع اسکار به دو روش انجام می شود یکی از این روشها روش‌های سنتی می باشد که امروزه چندان کاربردی ندارد و به دلیل آنکه نتایج چندان مطلوبی از آن حاصل نشده است طرفداران خاصی را به خود جلب ننموده است به عبارت بهتر می‌توان گفت این روش‌ها به دلیل کهنه بودن آنها و عدم کارایی دیگر از کار افتاده است برای مثال از روش‌های سنتی که می‌توان نام برد استفاده از ماسکهای گیاهی می باشد نکته ای که باید به آن توجه شود این است که ماسک های گیاهی ممکن است .
تاثیر داشته باشد اما از آنجایی که تاثیر آنها بسیار طولانی مدت بوده افراد از آنها خسته شده و وسط راه آن را رها خواهند کرد همچنین باید گفت علاوه بر روش های سنتی و قدیمی که از گذشته‌های دور وجود داشته و همچنان عده ای از افراد بر آن اصرار می‌کنند استفاده از ژل ها و مواد شیمیایی نیز ممکن است برای درمان جوش صورت استفاده شود این ژل ها نیز این خاصیت را دارد که در بازه کوتاهی به صورت مطلوبی نتایج مناسبی را ایجاد می‌کند اما ضرری که ایجاد می‌کند این است که پس از مدتی از استفاده دوباره جوش صورت ایجاد می‌شود پس باید گفت باید روشی را انتخاب کرد که علاوه بر اینکه جوش صورت را درمان می کند.
دیگر جوش صورت ایجاد نشود در ادامه به روش‌های نوین و امروزی که برای رفع جوش صورت استفاده می‌شود اشاره خواهیم نمود که این روشها علاوه بر آنکه جوش صورت را در درمان می کند نتایج آن دائمی بوده و دیگر پس از آنکه جوش شما بهبود یافت ایجاد نخواهد شد.
در پاسخ به این سوال می‌توان گفت امروزه روش‌های درمان خانگی برای جوش صورت و هم روش‌های کلینیکی برای درمان آن وجود دارد پس در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد هر کدام از روش‌های درمان جوش صورت توضیح دهیم.
در کلینیک ماه زر معتبرترین مرکز پاک کردن اسکار شهرک غرب بهترین مشاوره را در ارتباط با درمان جوش صورت به شما خواهیم داد.
تصویر34تصویر33
همانطور که می‌دانید روش‌های درمان خانگی برای جوش صورت بسیار کارساز نیستند و نمی توانند تاثیرات شگفت انگیزی را ایجاد کند اما پزشکان متخصص در بعضی از مواقع برای افرادی که به جوش های خفیف و غیر التهابی یعنی همان جوش های سرسفید یا سرسیاه مبتلا هستند درمانهای خانگی را توصیه می کند در اینجا قصد داریم برخی از روشهای درمان خانگی را برای شما توضیح دهیم.

یخ یکی از روش‌های درمان خانگی

یکی از روش های درمان خانگی برای جوش صورت استفاده از یخ می‌باشد اما همان‌طور که می‌دانید یک زمانی می تواند موثر واقع شود که جوش ها به تازگی از پوست بیرون آمده باشند و هنوز عفونی یا دچار التهاب نشده باشند بنابراین شما می توانید یکی از یخ را بر روی تکه ای از پارچه قرار دهید و آن را به مدت چند ثانیه بر روی جوش نگه دارید انجام دادن این کار به صورت مداوم پس از یک یا دو روز در طول روز باعث از بین رفتن جوش خواهد شد.

ادامه مطلب  شش روش از بین بردن جای جوش صورت

از ماسک استفاده کنید!

روش درمان خانگی دیگر استفاده از ماسک هایی میباشد که حاوی مقداری اصل باشد همانطور که میدانید عسل به عنوان ماده قوی ضد عفونی کننده به شمار می‌آید که می‌تواند تمامی عوامل میکروبی و آلوده کنندگی را از بین برد به بنابراین شما می‌توانید برای درمان جوش های خود به طور مستقیم از ماسک عسل و یا از خود عسل استفاده کنید، بدین صورت که عسل را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از آن پوست خود را با آب گرم بشویید این روش درمان خانگی برای از بین بردن جوش بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود.

استفاده از آبلیمو

یکی دیگر از روش های درمان خانگی برای درمان جوش صورت استفاده از آبلیمو با توجه به اینکه آب لیمو به عنوان یک میکروب کش طبیعی به شمار می‌آید می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی در بهبودی جوش های صورت و جلوگیری از ایجاد مجدد آنها داشته باشد. برای استفاده از آبلیمو شما میتوانید قبل از خوابیدن آب لیمو را بر روی جوش صورت خود قرار دهید و تا صبح بر روی باقی بماند.
بعد
بعد
بعد
قبل
قبل
روش‌های دیگر درمان خانگی عبارتند از :استفاده از خمیر دندان برای جوش هایی که تازه به وجود آمده اند و یا بخور صورت که موجب باز شدن منافذ پوستی خواهد شد و در نتیجه عوامل آلوده کننده ای که منافذ پوستی را بسته‌اند از بین خواهد برد و پوستتان را شفاف تر خواهد کرد و آخرین مورد استفاده از روغن درخت چای می باشد که این روغن می تواند تمامی جوش های سر سفید را خشک کند و از بین ببرد همچنین با توجه به اینکه روغن درخت چای خاصیت ضدعفونی کنندگی را به دنبال دارد.
در درمان سایر مشکلات پوستی که بر اثر میکروب‌ها به وجود آمده‌اند تاثیرگذار خواهد بود و در نتیجه باعث از بین بردن میکروب ها خواهد شد.
با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا که در مورد روش های درمان خانگی برای از بین بردن جوش صورت می باشد در اینجا می خواهیم با روش های کلینیکی برای از بین بردن جوش صورت برای شما توضیح دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.
بعد
بعد
بعد
قبل
قبل

روش‌های کلینیکی درمان جوش صورت

همانطور که می‌دانید روش‌های کلینیکی برای از بین بردن جوش صورت بسیار موثرتر خواهد بود در این مورد شما می‌توانید به پزشک متخصص مراجعه نمایید و از او برای درمان مشورت بخواهید و پزشکی متخصص با توجه به نوع جوش که در صورت شما وجود دارد برای شما روش درمان را تجویز خواهد کرد همان‌طور که می‌دانید استفاده سر خود از داروها و آنتی بیوتیک‌ها ممکن است باعث بدتر شدن شرایط شما شود همچنین اگر پس از درمان‌های خانگی جوش‌ها بدتر شدند یا مجدداً برگشتند باید حتماً برای ادامه درمان با پزشک مشورت کنید.

برخی از درمان‌های کلینیکی

به طور کلی در پایان برای درمان جوش صورت می‌توان گفت شما م‌ توانید در هنگامی که شرایط جوش صورت بسیار حاد نباشد از روش‌های درمان خانگی استفاده کنید و در شرایطی که وضعیت وخیم تری برای جوش‌های شما وجود دارد می‌توانید درمان‌های کلینیکی جوش صورت خود را درمان نمایید.
اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

8 پاسخ

  1. سلام
    ایا مزوتراپی مو، مو رو پر پشت میکنه؟ واقعا تاثیر داره؟

    1. با سلام. بله باعث تقویت مو بعد از کاشت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به وبسایت مرکز کاشت مو ما مراجعه کنید.

  2. سوال.. روش درم ابریژن با برس سیمی رو تو خونه میشه انجام داد؟ به اندازه 1بند انگشت از سوختگی وسیع مونده روی پوست دختر 5ساله ام

    1. سلام درصورتی که عارضه پوستی بسیار کم است و حاد نمی‌باشد مشکلی ندارد. با این حال پیشنهاد میکنیم با مشاورین ما اراتباط بگیرید.

  3. سلام، لک صورت با لیزر به صورت کامل از بین میره؟

    1. بله؛ با رعایت نکات مراقبتی کاملا از بین خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله درمان جوش صورت

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر