درمان جای جوش بدن

از بین بدن جای جوش بدن

از بین بدن جای جوش بدن

درمان جای جوش بدن؛ یکی از مسائلی می‌باشد که معمولا همه افراد اعم از مرد و زن پیر و جوان و … را به خود درگیر کرده است. چرا که جوش و جای جوش یک امر اجتناب ناپذیر بوده و همواره افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. عوامل متعددی در ایجاد جوش و درمان جای جوش در بدن وجود دارد و ممکن است در برخی نقاط از بدن این جوش ها بیشتر و در برخی نقاط کمتر باشد.

برای مثال ممکن است شخصی در ناحیه صورت بیشتر دچار جوش و آکنه باشد اما به طور کلی باید گفت رایجترین قسمت‌هایی که در بدن دچار جوش می‌شوند‌. عبارتند از صورت سینه کمر روی باسن و … مسئله‌ای که شایان ذکر می‌باشد این است که ایجاد جوش‌ها دلایل زیادی دارد. که از فردی به فرد دیگر از محیطی به محیط دیگر متفاوت خواهد بود اما شایع‌ترین دلایل ایجاد جوش به شرح زیر هستند.

مشکلات هورمونی، استرس، عدم تغذیه مناسب، خواب ناکافی، مشکلات حاد پوستی و … . هنگامی که شما دچار جوش می‌شوید به احتمال خیلی زیاد جای جوشی که ایجاد شده باقی خواهد ماند و این امر باعث اختلال در زیبایی شما و رنجش شما خواهد شد.

اما باید گفت خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی به ویژه در عرصه زیبایی این مشکل قابل حل می‌باشد چرا که متدهای نوینی کشف شده است که جای جوش بدن را به راحتی درمان می‌کند.

قبل
قبل

چه چیزی موجب ایجاد جای جوش بدن می‌شود؟

قبل از بررسی راه‌های درمان جای جوش بدن بهتر است علت‌های ایجاد جای جوش روی بدن با بررسی کنیم. همانطور که میدانید اگر هر چیزی به اندازه و به درستی استفاده نشود، نه تنها مفید نخواهد بود بلکه ضررهای زیاد و گاها جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد .نکته ای که در اینجا باید در رابطه با آن صحبت کنیم کلاژن میباشد همانطور که میدانید کلاژن برای سلامت پوست یکی از ضروریترین مواد مورد نیاز میباشد. چرا که به ترمیم و جوانسازی پوست کمک زیادی میکند اما هنگامیکه پوست شما دچار جوش و آکنه میشود میزان کلاژن تولیدی بیشتر شده و همین مسئله باعث ایجاد جای جوش میشود.

علاوه بر آن تحریک و دستکاری جوش این کلاژن را تا حد بسیار زیادی بالا میبرد به طور کلی باید گفت هرچه تولید این ماده بیشتر شودشدت برجستگی نیز بیشتر می‌شود. آیا میتوان از ایجاد جای جوش بدن جلوگیری کرد ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که امکان جلوگیری از جای جوش وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت متاسفانه عده ای از افراد با روش ها و متدهای سنتی میخواهند جلوی ایجاد جای جوش را بگیرند اما متاسفانه نه تنها جلو آن گرفته نمی‌شود. بلکه جای جوش ها عمیق تر میشود به طور کلی باید گفت هرچه جوش دستکاری شود جای جوش عمیق تر و ماندگار تر خواهد بود. پس اگر میخواهید از ایجاد جای جوش جلوگیری کنید بهتر است در وهله اول آن را دستکاری نکنید در وهله دوم لازم است بدانید که درست است نور خورشید دارای ویتامین D بوده و برای بدن لازم و ضروری میباشد اما اگر ساعات زیادی را در معرض نور خورشید قرار گیرید. جای جوش آسیب پذی تر خواهد شد اما با همه این صحبت ها باید گفت جای جوش یک امر اجتناب ناپذیر است و خواه یا ناخواه شما دچار آن خواهید شد‌‌.

درمان جای جوش بدن چیست؟

با توجه به مطالب بیان شده باید متوجه شده باشید که جای جوش یک امر اجتناب ناپذیر است اما نباید نگران باشید زیرا امروزه روش های نوینی کشف شده است .که به راحتی می‌توان این مشکلات را حل کرد در مطالب بعدی قصد داریم درمورد درمان های جای جوش بدن و راه های درمان جای جوش بیشتر صحبت کنیم.

لیزر از راه‌های درمان جای جوش بدنلیزر اربیوم برای درمان جای جوش و اسکار

شاید نام لیزر در میان تمامی راه های درمان جای جوش بیشتر به گوشتان خورده باشد چرا که این متد یک متد پیشرفته بوده و نتایج خود را به درستی داده است .این روش دارای انواع و اقسام گوناگونی میباشد برای مثال میتوان به چند مورد از آنها اشاره نمود:

هرکدام از این لیزر‌ها بسته به نوع خود در یکی از دسته بندی های تهاجمی و غیر تهاجمی قرار میگیرند. نکته جالب توجه در رابطه با لیزر این است که در بازه زمانی کوتاه بهترین نتیجه را میدهد و نیازی به جراحی و بیهوشی و این قبیل مشکلات وجود ندارد.

لیزر به چه صورت انجام میشود؟

در لیزر همانطور که در بالا ذکر نمودیم نیازی به بیهوشی یا جراحی نیست بلکه با استفاده از دستگاه های پیشرفته موج نوری از نورهای فرابنفش به پوست بدن یعنی در جایی که جای زخم قرار دارد وارد شده و ساختار آن را درهم میشکند و در نهایت پوست بدن صاف و شفاف خواهد شد.

درمان جای جوش بدن با RF به چه صورت میباشد؟

از بین بردن جای جوش با rf یکی دیگر از راه هاب درمان جای جوش بدن میباشد نام دیگر ابن متد امواج فرکانس رادیویی میباشد در این روش به جای استفاده از اشعه لیزر از امواج رادیویی پر انرژی جهت ترمیم بافت از بین رفته استفاده می‌شود.

درمان جای جوش بدن

ما در کلینیک دکتر تاتو، زیر نظر کلینیک ماه زر، با ارائه مشاوره رایگان خدمات درمان جای جوش بدن و چهره را به شما عزیزان ارائه می‌کنیم. برای دریافت مشاوره بیشتر می‌توانید فرم مشاوره را پس از تماشای ویدیوی رضایت مراجعه کننده تکمیل کنید؛ مشاورین ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نکته مهم در رفع جای جوش بدن

نکته‌ای که باید درباره درمان سریع جای جوش بدن به آن اشاره شود این است که هر جای جوشی روش متناسب با خود را دارد و این ۲ متد فوق الذکر برای جای جوش های عمیق کاربردی بوده و برای جای جوش‌های سطحی به کار نمیرود.

لایه برداری

یکی از متدهایی که برای درمان جای جوش بدن استفاده میشود این روش میباشد و این روش برای جوش های سطحی مناسب میباشد در این روش با استفاده از مواد شیمیایی پوست به طور کامل پاک و صاف میشود به این صورت که با استفاده از این مواد لایه برداری پوست انجام میشود یعنی سلولهای مرده پوستی که در اثر جوش ایجاد شده اند را از بین برده و پوست را به مرور ترمیم کرد.

درمان با عمل جراحی

درمان جای جوش بدن به دو صورت انجام میشود با جراحی و بدون جراحی. در ادامه قصد داریم شما را با روش جراحی آشنا کنیم:

اگر پوست شما دچار جای جوش عمیق باشد و راه های دیگری امتحان کردید و نتیجه نگرفتید شما ناچار هستید که عمل جراحی انجام دهید این روش به این صورت انجام میشود که با استفاده از برشهای مخصوصی که روی پوست زده میشود تلاش میشود تا اثرات و باقی مانده جای جوش از بین برود به طور کلی باید گفت در این متد از روشهای مختلفی برای

جراحی استفاده میشود که ۲ مورد از آنها عبارتند از:

  • سابسیژن
  •  Punch Excision.

پوست شما یکی از مهمترین مواردی میباشد که در زیبایی شما تاثیر زیادی دارد فلذا بهتر است به آن توجه زیادی شود و با بهترین روش مشکلات آن را حل کرد.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

6 پاسخ

    1. دوست عزیز باید بررسی شود که جوش شما فعال است یا خیر. با مشاورین ما تماس بگیرید.

  1. پسرم الان سه روز همه نشانه های آبله رو داره بنده باید چی کار کنم

    1. برای چه مشکلی؟ درمان جای جوش بدن با لیزر بهترین درمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله درمان جای جوش بدن

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر