درمان جای جوش میکرونیدلینگ

درمان جای جوش میکرونیدلینگ

درمان جای جوش میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ یکی از پیشرفته ترین متدهایی می‌باشد که امروزه طرفداران بیشتری را به خود جذب نموده است. این متد به دلیل مزایای بیشماری که دارد باعث جلب توجه تعداد زیادی از پزشکان شده است. این مزایا عبارتند از:

  • بدون درد و سوزش
  • بدون نیاز به عمل های جراحی
  • نتیجه دهی مطلوب
  • انجام در بازه زمانی کوتاه
  • عدم استفاده از مواد مضر شیمیایی
  • انجام توسط پزشکان ماهر و متخصص

موارد فوق الذکر تنها چشمه‌ای از مزایای میکرونیدلینگ برای جوش می‌باشد. مزایای درمان جای جوش با میکرونیدلینگ بیش از این موارد می‌باشد که در ادامه راجع به آن بیشتر صحبت خواهیم نمود.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ چیست؟

علت‌ها و عوامل بسیار زیادی وجود دارد که شما را راغب به استفاده از درمان میکرونیدلینگ برای از بین بردن جوش کند؛ برخی از این علت‌ها به شرح زیر هستند.

  • چربی بیش از حد پوست
  • از بین رفتن کلاژن
  • عدم تعادل هورمون ها
  • تغذیه نامناسب
  • آلرژی و حساسیت به برخی غذاها یا ادویه ها
  • عفونت های محیطی

با توجه به موارد بیان شده باید متوجه شده باشید که جوش یک امر اجتناب ناپذیر میباشد و خواه یا ناخواه شما دچار آن خواهید شد. باید افزود که متاسفانه جای جوش نیز به همراه آن خواهد بود. اما دیگر نباید نگران باشید زیرا با وجود روش پیشرفته میکرونیدلینگ برای جوش این مشکل قابل حل می‌باشد.

درمان جای جوش میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ عوارض دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت این متد نه تنها عارضه پوستی ایجاد نمیکند بلکه عوارض‌هایی که قبلا ایجاد شده از قبیل تاول و جای جوش و قرمزی پوست و … را به کل از بین میبرد. به طور کلی پروسه انجام این متد به صورت میباشد که آسیبی به پوست وارد نخواهد شد.

[ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد از بین بردن قرمزی جای جوش پیشنهاد میکنیم خدمات درمان اسکار کلینیک دکتر تاتو را مشاهده کنید ]

میکرونیدلینگ به چه صورت انجام می‌شود؟

این روش بسته به اینکه وخامت اوضاع تا چه حد باشد متفاوت خواهد بود. به طور کلی معمولا بین چند دقیقه تا یک ساعت انجام میشود. مراحل این متد به شرح زیر میباشد:

  1. در ابتدا امر پزشک باید ناحیه درمان را کاملاً تمیز و ضدعفونی کند. نکته‌ای که لازم است پزشک به بیمار یادآور شود این است که در صورت امکان روز درمان جای جوش میکرونیدلینگ از لوازم آرایش، لوسیون یا محلول‌های موضعی استفاده نکند.
  2. پس از ضدعفونی پزشک شما کرم بی‌حس کننده بر روی پوست تمیز ناحیه مورد نظر میزند و سی دقیقه روی پوست باقی می‌ماند. تا پوست شما به طور کامل بی حس شود نکته ای که جالب توجه میباشد این است که این کرم پس از سی دقیقه کاملا از بین میرود به عبارت بهتر باید گفت که این کرم پس از سپری شدن زمان ذکر شده جذب پوست میشود.
  3. لازم است بدانید که برخی اوقات از پی آر پی ( پلاسمای غنی شده از پلاکت ) در زمان میکرونیدلینگ استفاده شده و تزریق می‌شود. برای این کار لازم است که از بیمار خون گرفته شود و در سانتریفیوژ چرخانده شود تا پلاسمای آن جدا شود و سپس تزریق شود.
  4. پس از اینکه کرم بی حسی جذب پوست شد PRP یا اسید هیالورونیک (HA) روی پوست ناحیه درمان زده می‌شود.

پس از طی مراحل فوق الذکر وارد مرحله اصلی می‌شویم که نیاز به دقت عمل و همچنین تجربه و مهارت خاصی دارد که به شرح زیر است: قلم میکرونیدلنیگ که درماپن نام دارد روی پوست کشیده می‌شود تا زخم‌های بسیار ریزی ایجاد شود در این مرحله ترمیم و بازسازی سلول‌های جدید پوست شروع خواهد شد.

قلم میکرونیدلنیگ به چه صورت عمل میکند؟ این قلم در پروسه انجام کار سوزن‌های بسیار ظریفی را در پوست فرو میکند که این کار باعث تولید الاستین و کلاژن ( که در اصطلاح به آن کلاژن زایی میگویند ) می‌شود. علاوه بر کلاژن زایی مویرگ‌های جدید که نام دیگر آن رگ‌زایی است شکل می‌گیرد و سلول‌های جدید ایجاد می‌شود.

در رابطه با دوران بهبود روش میکرونیدیلینگ برای درمان جای جوش، باید گفت که بسیار کوتاه می‌باشد. یعنی به طور میانگین بین یک تا سه روز می‌باشد. همچنین باید افزود که نتایج آن پس از ۳-۶ جلسه درمان محسوس می‌شود.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

کلاژن جدیدی که بعد از این کار ایجاد میشور ظرف چند روز به روشی طبیعی شروع میکند به ترمیم پوست. در نهایت پوست شما به تدریج صاف و جوان می‌شود. نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه شود این است بعد از انجام میکرونیدلینگ استفاده از ضدآفتاب ضروری می‌باشد. حتی اگر شما اینکار را در شب انجام داده باشید؛ چرا که شما در معرض سایر نورها قرار دارید البته باید توجه داشته باشید که اگر از PRP استفاده و تزریق نموده‌اید دیگر نیازی به ضدآفتاب نخواهد بود.

آیا همه افراد میتوانند از درمان جای جوش میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

میکرونیدلینگ برای جای جوش معمولا برای افرادی که دارای جای جوش‌های عمیق هستند مفید می‌باشد و توصیه میشود. به طور نمونه این روش برای درمان جای جوش اپیلاسیون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر جای جوش های سطحی دارید بهتر است از سایر روش ها استفاده کنید. از نظر سنی نیز باید گفت که معمولا محدودیت سنی برای اعمال این روش وجود ندارد. افراد حتی در سنین بالا هم میتوانند این روش را انجام دهند. فقط لازم است که این افراد در تعداد دفعات بالاتری انجام دهند تا نتایج بهتری حاصل شود.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ یکی از متدهای پیشرفته میباشد و همانطور که مشاهده نمودید مزایای بیشماری دارد اما نکته‌ای که لازم است به آن توجه شود این است که این متد هم همانند سایر متدها و عمل‌های زیبایی نیاز به مراقبت‌های بعد از عمل دارد. این مراقبت‌های بعد از عمل به شرح زیر است:

  • به هیج وجه بعد از میکرونیدلینگ جای جوش از داروهای ضد التهابی مثل ایبوپروفون مورفین و….استفاده نکنید.
  • نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار گیرید و اگر میخواهید قرار بگیرید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • همانطور که در مطالب بالا ذکر شد در روز درمان نباید از لوسیون و کرمی استفاده کنید.
  • با توجه به مطالب فوق الذکر اگر این مراقبت ها را به دقت انجام دهید نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

به طور کلی باید گفت درمان جای جوش با میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش‌هایی می‌باشد که با توجه به مزایای ذکر شده نتایج بهتری نسبت به سایر روش ها دارد و شما میتوانید با انجام این روش توسط یک پزشک متخصص جای جوش را به طور کامل از بین ببرید و در نهایت یک پوست صاف و شفاف و بدون هیچ نقصی خواهید داشت.

شما عزیزان می‌توانید با تکمیل فرم زیر از مشاورین ما در کلینیک دکتر تاتو، معتبرترین مرکز پاک کردن اسکار شهرک غرب، درخواست مشاوره رایگان برای درمان جای جوش میکرونیدلینگ داشته باشید.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جستجو مرتبط کاربران:

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله درمان جای جوش میکرونیدلینگ

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر

پاک کردن تاتو ابرو پاک کردن تاتو با لیزر درمان اسکار آکنه درمان جای جوش