درمان جای جوش اپیلاسیون

درمان جای جوش اپیلاسیون

درمان جای جوش اپیلاسیون

درمان جای جوش اپیلاسیون

درمان جای جوش اپیلاسیون از مسائل مشکل‌ساز می‌باشد که امروزه تعداد زیادی از افرادی که اپیلاسیون انجام داده و یا به فکر انجام دادن آن می‌باشند را به خود درگیر کرده است. اما باید گفت خوشبختانه با وجود متدهای نوینی که ابداع شده است دیگر این قبیل مشکلات قابل حل می‌باشد و افراد می‌توانند به راحتی از اپیلاسیون استفاده کنند.

اپیلاسیون چیست؟

قبل از بررسی روش درمان جای جوش اپیلاسیون بیایید کم در ارتباط با اپیلاسیون صحبت کنیم. اپیلاسیون یک روش فوق العاده پیشرفته می‌باشد که در آن می‌توان موهای زائد را از بین برد رایجترین و بهترین شیوه انجام اپیلاسیون لیزر می‌باشد. که با آن ریشه موهای زائد با استفاده از موج نوری از اشعه فرابنفش سوزانده شده و در نهایت به مرور زمان و با تکرار دیگر رویش مو اتفاق نمی‌افتد. در رابطه با اپیلاسیون باید گفت که این کار مزایای بیشماری دارد که برخی از آنان عبارتند از:

  • سفید شدن پوست
  • عدم نیاز به استفاده از تیغ و ژلت و وسایلی از این قبیل
  • عدم افتادگی و شل شدن پوست
  • جلوگیری از جوش های بعد از شیو و اصلاح

دلیل جوش بعد از اپیلاسیون چیست؟

حال که با اپیلاسیون و مزایای آن آشنا شدید ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چرا اصلا بعد از اپیلاسیون جوش به وجود میاید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اینکه بعد از اپیلاسیون دچار جوش شوید یک امر طبیعی میباشد. چرا که درون پوست مجراهایی به نام فولیکول وجود دارد که وظیفه این مجرا ها این میباشد.

به این ترتیب به عنوان نتیجه گیری از این قسمت باید بگویبم که در اپیلاسیون به دلیل اینکه که مو با شدت و شتاب زیادی بیرون کشیده می شود. التهاب و ورم ایجاد میکند و فولیکول‌ها بسته می شوند و جوشهای بعد از اپیلاسیون ایجاد می‌شود.

همانطور که میدانید به همان اندازه که جوش زدن بعد از اپیلاسیون یک امر طبیعی میباشد. جای جوش نیز پشت سر آن میباشد. به عبارت ساده تر بخواهیم بگوییم جای جوش و جوش همواره با یکدیگر هستند. و این یک امر اجتناب ناپذریر است.

جای جوش‌های بعد از اپیلاسیون بسته به نوع پوست شما، نوع جوش ایجاد شده و همچنین مهارت خودتان یا شخصی که برای شما اپیلاسیون را انجام داده  است، متفاوت خواهد بود. مهارت خودتان یا شخصی که کار را انجام میده د دارای اهمیت بسزایی میباشد. برای مثال اگر شما خودتان میخواهید از موم برای اپیلاسیون بدنتان استفاده کنید اما تجربه کافی نداشته باشید یا از مواد با کیفیت استفاده نکنید منجر به آسیب های پوستی و همچنین جای جوش‌های شدیدتری می‌شود.

و یا اگر شخصی که برای شما لیزر را انجام ندهد و مهارت و تخصص کافی در این زمینه را نداشته باشد. این امر موجب آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد. علاوه بر این مورد همانطور که اشاره شد نوع پوست شما بسته به اینکه از چه نوعی باشد. (خشک، چرب، معمولی، مختلط و … ) متفاوت میباشد و همچنین نیز باید افزود که به تبعه پوست شما نوع جوش ایجاد شده و جای آن نیز متفاوت خواهد بود.

درمان جای جوش اپیلاسیون

برای مثال ممکن است شخصی دارای پوست حساس باشد و پس از اپیلاسیون دچار جوش‌های زیادی شود و همچنین شدت جای این جوش ها نیز بالاتر باشد در مقابل ممکن است شخصی اصلا دچار این گونه مشکلات نشود.

 

چگونه می‌توان جای جوش اپیلاسیون را درمان نمود؟

خوشبختانه امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های زیادی برای از بین بردن جای جوش اپیلاسیون کشف شده است که هرکدام دارای مزیت‌های مخصوص به خود بوده که سبب منحصر به فرد بودن آن‌ می‌شود.

به طور کلی نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برای هر جای جوش متناسب با آن باید روش مناسبی انتخاب کرد برای مثال اگر جای جوش عمیق باشد و پوست را دچار قرمزی کرده باشد از یک روش استفاده می‌شود و اگر دچار خراش‌های سطحی شده باشد روش دیگر. در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین روش‌هایی که برای درمان جای جوش اپیلاسیون استفاده میشود صحبت کنیم:

  • لیزر در درمان جوش بعد از اپیلاسیون

یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین متدهای نوین برای از بین بردن جای جوش بعد از اپیلاسیون در حال حاضر لیزر می‌باشد. این متد دارای انواع و اقسام مختلفی می‌باشد که به طور کلی در دو دسته تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شود. علاوه بر این دسته بندی کلی باید گفت هر دسته خود دارای زیر مجموعه‌هایی می‌باشد. در رابطه با این روش باید گفت به دلیل مزایای بیشمار آن در اولویت اکثر افراد و پزشکان متخصص قرار گرفته است.
برای مثال می‌توان گفت نتیجه دهی مطلوب، دوره کوتاه درمان، عدم ایجاد شکاف یا زخم و … از مهمترین ویژگی‌ها و امتیازات مثبت این روش برای درمان جای جوش اپیلاسیون می‌باشد. همچنین باید افزود که این متد پیشرفته با دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌شود. که این دستگاه‌ها موج نور‌های فوق العاده قوی را به جای جوش وارد کرده و ساختار آن را درهم میشکنند و در نهایت با مرور زمان جای جوشهای بعد از اپیلاسیون از بین خواهد رفت.

  • میکرونیدیلینگ چیست؟

شاید هنگامی که به یک متخصص زیبایی پوست مراجعه نموده باشید دائما با این روش و یا به اسم دیگر آن یعنی نیدیلینگ روبه رو شده باشید؛ در رابطه با این روش باید گفت که این روش یکی دیگر از روش های پیشرفته ای می‌باشد.
به طور کلی نیدلینگ برای درمان اسکار استفاده می‌شود اما میتوان برای درمان جای جوش اپیلاسیون نیز مورد استفاده قرار بگیرد و به دلیل کارایی بالای آن و همچنین روند تسریع بهبودی و کوتاهی دوران درمان، بیماران بسیار زیادی را به خود جلب نموده است. در این روش از سوزن های بسیار نازک استفاده میشود که پزشک متخصص شما با چندین بار تکرار و فرو بردن آن در پوست شما این عمل را انجام میدهد. در نهایت این کار باعث کلاژن سازی پوست شده و در نهایت جای جوش بعد از اپیلاسیون از بین خواهد رفت.

علاوه بر دو مورد فوق الذکر روش‌های دیگری از قبیل پیوند چربی، تزریق مواد پرکننده، استفاده از مواد شیمیایی و … وجود دارد که هرکدام نیز به روش خاصی انجام می‌شود. همانطور که در مطالب قبلی گفته شد برای درمان جای جوش‌های عمیق باید از روش مخصوصی استفاده شود که در بین روش های گفته شده میتوان گفت لیزر نسبت به سایر متدها اولویت و محبوبیت بیشتری دارد.

شما عزیزان می‌توانید با تکمیل فرم زیر از مشاورین ما در کلینیک دکتر تاتو، معتبرترین مرکز پاک کردن اسکار شهرک غرب، درخواست مشاوره رایگان برای درمان جای جوش اپیلاسیون داشته باشید.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جستجو مرتبط کاربران:

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله درمان جای جوش اپیلاسیون

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر

پاک کردن تاتو ابرو درمان اسکار آکنه درمان جای جوش پاک کردن تاتو با لیزر