برطرف کردن جای جوش و اسکار

برطرف کردن جای جوش و اسکار

برطرف کردن جای جوش و اسکار

برطرف کردن جای جوش و اسکار؛ با توجه به اینکه امروزه بیشتر افراد در پی به دست آوردن زیبایی از دست رفته خود هستند و سعی بر این دارند که بتوانند پوست خود را با درمان اسکار، درمان نمایند، از این رو یکی از چیزهایی که موجب آزردگی خاطر برای آنها می‌شود و باعث می‌شود که اعتماد به نفس خود را از دست دهند همان جای جوش و اسکار ناشی از آکنه می باشد.

با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا می‌توان گفت جای جوش و اسکار آکنه یکی از مشکلات رایج پوستی می باشد که بعد از ایجاد جوش بر روی صورت ظاهر می شود. همان طور که می‌دانید جوش به تنهایی خود بیماری آزاردهنده‌ای می باشد اما باقی ماندن جای آن بر روی پوست صورت آزردگی بیشتری را به دنبال دارد.
ضایعات حاصل از جای جوش ممکن است به شکل فرورفتگی های بسیار عمیقی بر روی پوست دیده شود و شکل نا خوشایندی را به دنبال داشته باشد، از این رو شما باید در صدد برطرف کردن جای جوش و اسکار باشید بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این موضوع برای تان توضیح دهیم.

برطرف کردن جای جوش و اسکار

با توجه به اینکه امروزه روش‌های متعدد و گوناگون خانگی برای درمان و برطرف کردن جای جوش و اسکار وجود دارد، اما همانطور که می‌دانید روش‌های پزشکی توانسته است در این زمینه خود را بهتر نشان دهد که شامل چندین روش می‌باشد بنابراین شما می‌توانید با توجه به نوع پوست خودتان و همچنین مشاوره با پزشک متخصص بهترین روش درمان را برای خود انتخاب کنید‌‌.

با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که روش های برطرف کردن جای جوش و اسکار شامل چه روش هایی می باشد؟

یکی از موثرترین و رایج ترین روش‌های درمان و برطرف کردن جای جوش و اسکار روش میکرودرم آبریژن می‌باشد.
در این روش با توجه به اینکه پزشک با استفاده از یک براش سیمی لایه برداری عمیق لایه پوستی را انجام می دهد می تواند تا حدودی در درمان جای جوش و اسکار موثر باشد و هنگامی که شما این روش را انتخاب می‌کنید، می‌توانید اسکار عمیق را نیز به طور موثر درمان کتید.

تصویر19تصویر26

میکرونیدلینگ برای برطرف کردن جای جوش و اسکار

یکی دیگر از روش‌های بسیار موثر و نوین که توانسته است بهترین رضایت بخشی را برای افراد به دنبال داشته باشد و دارای محبوبیت خاصی باشد روش میکرونیدلینگ می‌باشد.

با توجه به اینکه روش میکرونیدلینگ به عنوان یک روش درمانی با هزینه‌های کمتر از لیزر درمانی به شمار می‌آید از این رو افراد زیادی این روش درمان را انتخاب می‌کنند حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که روش میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

در روش میکرونیدلینگ پزشک‌ متخصص با وارد کردن سوزن های بسیار ظریف و نازک به درون پوست باعث ایجاد کلاژن های جدیدی در پوست می شود و هدف از این روش تجزیه به شکست بافت‌های و تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر می‌باشد. همانطور که می‌دانید کلاژن به عنوان ماده اصلی در ترمیم پوست به شمار می‌آید از این رو با توجه به اینکه در این نوع روش درمانی منجر به ایجاد کلاژن و الاستین در بافت‌های پوست می‌شود بنابراین گزینه بسیار مناسبی در درمان جای جوش و اسکار به شمار می‌آید.

تزریق ژل برای برطرف کردن جای جوش و اسکار

یکی دیگر از روش های برطرف کردن جای جوش و اسکار تزریق ژل به صورت می‌باشد. شما می‌توانید زمانی که جای جوش بسیار عمیق باشد با تزریق ژل یا فیلر آن را بالا آورید و هم سطح پوست صورت‌تان کنیم بنابراین ژل‌های پوستی می تواند ظاهر جای جوش‌ها را به طور یکنواخت بهبود بخشد.

اما همانطور که می دانید استفاده از این روش به صورت موقت می‌باشد و بعد از مدت زمانی نیاز به ترمیم دارد.

لیزر برای برطرف کردن جای جوش و اسکار

یکی از موثرترین و پرکاربردترین روش‌های درمان اسکار و جای جوش با استفاده از دستگاه لیزر می‌باشد. شما می توانید با انتخاب پزشک متخصص و ماهر بهترین روش لیزر را برای پوست خودتان انتخاب نمایید با توجه به اینکه امروزه روش‌های متعدد و گوناگون لیزر وجود دارد که شامل روش‌های لیزر اربیوم برای اسکار، فرکشنال rf فرکشنال و… می‌باشد، بنابراین بسته به نظر پزشک متخصص بهترین روش برای شما انتخاب می‌شود.

در برخی از موارد که قرمزی و التهاب در آن وجود دارد شما می‌توانید با استفاده از دستگاه لیزر در کمرنگ کردن رنگ آن‌ها و همچنین مسطح کردن و یکنواخت کردن آن موثر باشید.

با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا در مورد روشهای درمان جای جوش و اسکار تمامی روش ها با استفاده از دستگاه های مخصوص می باشد و در برخی از موارد شما میتوانید با استفاده از داروهای موضعی و خوراکی جای جوش را برطرف نمایید که یکی از این محصولات درمانی رتینوئیدهای موضعی می باشد که برای رفع جای جوش و اسکار به کار گرفته می‌شود این داروها علاوه بر اینکه به بهبود بافت پوست و تولید سلول‌های آن کمک می‌کند،همچنین منجر به کاهش لکه ها و از بین بردن جای جوش و اسکار می‌شود،اما ذکر این نکته لازم است که هنگامی که شما از رتینوئیدها برای درمان جای جوش اسکار استفاده می کنید پوست شما نسبت به نور خورشید بسیار حساس می‌شود از این رو همواره پس ازاستفاده از داروهای رتینوئید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ادامه مطلب  رفع اسکار آکنه یک ساعته

نتیجه گیری

به طور کلی در پایان می توان گفت که امروزه همه افراد نباید هیچ گونه نگرانی در رابطه با درمان جای جوش و اسکار داشته باشند زیرا علم پزشکی توانسته است روش‌های گوناگونی را برای آنها به ارمغان آورد تا آنها بتوانند بهترین روش را برای خود انتخاب نمایند، اما با توجه به اینکه امروزه مسئله اقتصادی برای افراد به عنوان یک مسئله مهم و قابل اهمیت می باشد از این رو که هزینه‌های پرداختی توسط شما در هر یک از این روش‌ها متفاوت خواهد بود و با توجه به نوع جای جوش و اسکار در پوست شما و همچنین انتخاب پزشک و مرکز درمانی و نوع روش درمانی هزینه‌های پرداختی متفاوت خواهد بود.

مشاوره برطرف کردن جای جوش و اسکار

09127300790

بنابراین شما می‌توانید بهترین روش درمان را برای خود انتخاب نمایید و با مشاوره با پزشک معالج تان و انجام مراقبت های بعد از روش درمانی بهتر این رضایت بخشی را برای خود به ارمغان آورید.

جستجو مرتبط کاربران:

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

6 پاسخ

  1. ۱_من تمرین های زاویه سازی فک رو انجام دادم،ولی متاسفانه نصف صورتم زاویه دار شده و نصف دیگه تو حالت
    ساده مونده،اونو باید چیکار کنیم؟!

  2. سلام آیا روش های تزریقی برای کسی که عقب رفتگی ناچیز فک پایین داره و چند سال پیش ارتودنسی بدون جراحی فک انجام داده موتر هست یا حتما باید جراحی انجام دهد

  3. سلام
    من پلک های افتاده ای دارم آیا پلکسر می تونه افتادگی پلک رو هم برطرف کنه ؟ … و چقدر ماندگاری داره تاثیر دائمی داره؟

  4. با عرض سلام و احترام….من تو خیلی از سایتها و منابع پزشکی خوندم که fut از کیفیت بالایی برای کاشت مو برخوردار است ولی بعضی مواقع اسکار خیلی بدی پشت سر ایجاد می شه….سوالم خدمت شما اینه که اگه من در آینده بخوام کاشت مو fut داشته باشم، آیا پزشکان کلینیک شما می تونند خط اسکار باریکی که زیاد مشخص نباشه ایجاد کنند…ممنون می شم راهنماییم کنید

  5. سلام برای لک صورت چند جلسه میکرونیدلینگ باید انجام دهیم جواب میگیریم

  6. کبودی کنارچشم براثرتاتوخط چشم چگونه ازبیم میرودالان یکماهه زدم وکبودی برطرف نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله برطرف کردن جای جوش و اسکار

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر