از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه

از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه

از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه

از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه؛ امروزه جوش صورت و جای جوش و اسکار آکنه  یکی از دغدغه‌های ذهنی برای افراد می باشد. فرقی نمی‌کند در چه سنی باشید از این رو بیشتر افراد در پی روشهایی به روی از بین بردن جای جوش هستند. علاوه بر روش های خانگی که بسیاری از افراد برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌کنند. با توجه به رشد علم و دانش و متد های جدید علم پزشکی روش های بسیار گوناگون و متعددی برای از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه وجود دارد.

پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌های گوناگون از بین بردن جای جوش آشنا شوید.

عوامل موثر ایجاد جای جوش و اسکار آکنه

قبل از اینکه بخواهید در مورد روش های از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه آشنا شوید حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که چه چیزی باعث ایجاد جای جوش می شود و یا اینکه چه چیزی باعث می‌شود که جای جوش بدتر شود؟
یکی از مهمترین ماده برای ترمیم و جوانسازی بود میزان کلاژن موجود در پوست می باشد. بنابراین از هر چیزی به اندازه و به درستی استفاده نشود نه تنها مفید خواهد بود. بلکه آسیب و ضرر و زیانی برای فرد نیز به دنبال خواهد داشت. از این رو زمانی که پوست صورت دچار جوش یا آکنه می شود با دستکاری آن میزان کلاژن بیشتری تولید می‌شود.
تولید کلاژن بیش از حد خود باعث ایجاد جای جوش می شود. بنابراین هر چه این ماده بیشتر تولید شود، شدت برجستگی و جای جوش بیشتر می شود. همچنین بسیاری از باورهای زند و روش‌های درمانی غیر اصولی باعث بدتر شدن جای جوش می شود.
به طور مثال استفاده از ویتامین e برای درمان مشکلات پوستی به تولید کلاژن بسیار مفید می باشد. استفاده بسیار بیش از حد آن باعث ایجاد حساسیت های پوستی که در برخی از موارد موجب اگزمای پوستی نیز خواهد شد.
از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه

روش های از بین بردن جای جوش

روش های درمان جای جوش به شرح زیر هستند:

روش‌های خانگی برای مقابله با جای جوش و اسکار آکنه

برخی از روش‌های خانگی شامل استفاده از عصاره‌های طبیعی مانند آلوئه ورا یا روغن‌های مرطوب‌کننده مثل روغن نارگیل می‌شوند. همچنین، رعایت بهداشت پوستی نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد جای جوش و اسکار آکنه دارد.

تکنیک‌های پزشکی برای از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه

روش‌های پزشکی شامل استفاده از لیزر درمانی، میکرونیدلینگ، و درمان‌های شیمیایی می‌شوند. این روش‌ها توسط پزشکان متخصص پوست انجام می‌شوند و ممکن است نیاز به جلسات متعددی داشته باشند.

همانطور که متوجه شدید امروزه روش های گوناگون و متعددی برای از بین بردن جوش و اسکار آکنه وجود دارد. اما یکی از بهترین روش هایی که برای از بین بردن جای جوش صورت و بدن استفاده می شود استفاده از لیزر می باشد. نوع لیزر انتخابی برای درمان از بین برن جای جوش در میزان پیشرفت و بهبودی شما بسیار موثر می باشد. بنابراین با توجه به نوع جوش و میزان آسیب دیدگی پوست شما نوع لیزر انتخاب می شود.
همانطور که می دانید لیزر به عنوان شناخته ترین روش برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌شود. زمانی که توسط یک متخصص مجرب انجام شود در سریع‌ترین زمان ممکن جوابدهی خوبی را خواهد داد. در این روش باعث می‌شود که اشعه لیزر از چند لایه از پوست عبور کند و در نتیجه منجر به تحریک سلول‌های پوستی و تولید کلاژن بیشتر می‌شود. برای درمان جای جوش تنها چیزی که موثر است تولید کلاژن می باشد. از این رو لیزر به عنوان بهترین روش برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌شود.
با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا متوجه خواهید شد که لیزر دارای انواع گوناگونی برای از بین بردن جای جوش می باشد.  در ادامه با آنها آشنا میشویم.
همچنین بخوانید درباره: درمان اسکار آکنه با لیزر

انواع لیزر برای از بین بردن جای جوش اسکار آکنه

  1. یکی از انواع لیزر برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌کند و co2 می باشد. در این روش با استفاده از اشعه لیزر به صورت عمقی و سطحی بافت پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اینکار آسیب‌های وارد شده را از بین می برند.
  2. لیزر فرکسل یکی دیگر از انواع لیزر برای رفع جای جوش با لیزر می‌باشد. در این روش لایه های عمیق پوستی مورد هدف قرار داده می شود. روند تولید کلاژن پوست را سریع تر می کند و باعث می شود که آسیب کمتری به قسمت‌های سالم پوست می شود. از این رو یکی از بهترین و مهمترین مزیتهای لیزر فرکسل می باشد.
  3. لیزر فرکشنال نیز یکی دیگر از روش های از بین بردن جای جوش می باشد که خود نیز دارای مزیت هایی میباشد. توانسته است به عنوان یک روش بسیار پیشرفته و امروزی برای از بین بردن جای جوش استفاده شود.

با توجه به اینکه روش لیزر بسیار خوب و تضمینی برای از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه استفاده می‌شود اما برای بسیاری از افراد سوال است که هزینه آن چقدر است؟

ادامه مطلب  درمان ترک های پوستی

هزینه لیزر چقدر است؟

هزینه لیزر بستگی به جای جوش و همچنین نوع آسیب دیدگی پوست دارد. همچنین به تعداد جلسات مورد نیاز شما برای از بین بردن جای جوش می باشد. امروزه پزشکان مختلف و متعددی در کلینیک های گوناگون عمل لیزر را انجام می‌دهد. هر کدام از آنها دارای تعرفه های مخصوصی به خود می باشند. از این رو هر یک از این عوامل در هزینه پرداختی توسط شما موثر می باشد.
۲. یکی دیگر از روش های از بین بردن جای جوش استفاده از داروهای شیمیایی طبیعی یا همان لایه برداری پوست میباشد. در این روش سلول‌های مرده پوست که در اثر ایجاد جوش ایجاد شده اند از بین می روند و پوست را ترمیم می کنند.
۳. روشی دیگر برای از بین بردن جای جوش استفاده از میکرودرم می باشد. در این روش به صورت خفیف میزان جای جوش در صورت و بدن کاهش پیدا می‌کند. در این روش با از بین بردن لایه های از بین رفته پوستی لایه جدید ایجاد می شود.
۴. میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش های از بین بردن جای جوش می باشد. در این روش با تحریک تولید کلاژن پوست توسط سوزن های مخصوصی که دستگاه آن دارا می باشد باعث می‌شود پوست مرده از بین برود که لایه جدید پوست ایجاد شود.
زمانی که جای جوش به صورت فرورفتگی یا تورفتگی باشد با استفاده از ژل شما می توانید را پر کنید. به این روش را هر چند وقت یکبار باید برای از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه استفاده کنید.
با توجه به تمامی روش های گفته شده، شما دیگر نباید نگران از بین بردن جای جوش خود باشید. با مراجعه به یک پزشک خوب و متخصص بهترین روش درمان را برای خود انتخاب کنید. در مواردی که حتی جای جوش بسیار عمیق و شدید باشد، امروزه پزشکان می توانند با انجام عمل جراحی و پیوند پوست را از بین ببرند.
ادامه مطلب  درمان جای جوش های عمیق

نتیجه‌گیری

در این مقاله، روش‌های مختلف از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه مورد بررسی قرار گرفت. از روش‌های خانگی گرفته تا روش‌های پزشکی، هر یک دارای مزایا و معایب خود هستند. اهمیت رعایت توصیه‌های پزشکی و مراقبت از پوست برای بهبودی و از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه بیش از همیشه حائز اهمیت است.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پرسش‌های متداول

  • آیا روش‌های خانگی برای از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه موثر هستند؟

بله، برخی از روش‌های خانگی می‌توانند موثر باشند، اما نیاز به پیشرفت‌های مداوم دارند.

  • آیا استفاده از روش‌های پزشکی برای از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه خطراتی دارد؟

بله، روش‌های پزشکی ممکن است با عوارض جانبی همراه باشند که نیاز به مشورت با پزشک دارند.

  • آیا مراقبت منظم از پوست می‌تواند در پیشگیری از ایجاد جای جوش و اسکار آکنه مؤثر باشد؟

بله، مراقبت منظم از پوست و رعایت توصیه‌های پزشکی می‌تواند در پیشگیری از ایجاد جای جوش و اسکار آکنه مؤثر باشد.

  • چگونه می‌توانم بهترین روش برای از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه را انتخاب کنم؟

بهتر است با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا روش مناسب برای شما مشخص شود.

  • آیا می‌توانم از روش‌های خانگی و روش‌های پزشکی به‌طور همزمان استفاده کنم؟

بله، با مشورت پزشک ممکن است استفاده از ترکیبی از روش‌های خانگی و پزشکی مؤثر باشد.

3/5 - (2 امتیاز)

8 پاسخ

  1. من قبلاً میکرونیدلینگ انجام دادم جواب نگرفتم ناامید شدم از سابسیژن هم مطمعن نیستم

  2. سلام من جای جوش روی صورتتم که حالت گودی هست دارم آیا باسابسبژن رفع میشه؟درضمپ پوست چرب وحساسی دارم

    1. بهتر است لیزر درمانی کنید. با مشاورین ما تماس بگیرید.

  3. سلام هرينه يك جلسه ليزر فراكسل براي ي خط سه سانتي جاي بخيه؟؟؟

    1. چرا فرکشنال؟ بهتر اربیوم استفاده کنید. با ما تماس بگیرید تا راهنمایی بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله از بین بردن جای جوش و اسکار آکنه

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر

پاک کردن تاتو ابرو درمان اسکار آکنه درمان جای جوش پاک کردن تاتو با لیزر