ازبین بردن جای جوش با بهترین روش های خانگی

ازبین بردن جای جوش با بهترین روش های خانگی

ازبین بردن جای جوش با بهترین روش های خانگی

ازبین بردن جای جوش با بهترین روش های خانگی؛ همانطور که می دانید امروزه اکثر افراد به زیبایی پوست خود اهمیت می دهند. از این رو یکی از موضوعاتی که باعث شده است به عنوان دغدغه ذهنی برای بسیاری از افراد به شمار آید ازبین بردن جای جوش با بهترین روش های خانگی بر روی پوست می باشد. از این رو با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد سعی بر این دارند تا بتوانند با استفاده از مواد طبیعی و بدون آن که اثرات جانبی را برای آنها در بر داشته باشد بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن جای جوش را از بین ببرند. بنابراین ما میخواهیم روش های مختلفی را برای شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

ازبین بردن جای جوش با بهترین روش های خانگی

روش های از بین بردن جای جوش

با توجه به اینکه مواد طبیعی در ابتدا شروع به روشن کردن محل جوش می کند. پس از آن به صورت تدریجی جای جوش را به صورت دائمی از بین می‌برند. بنابراین از بین بردن جای جوش با بهترین روش های خانگی برای افراد اهمیت بسیار زیادی دارد.

1) یکی از راهکارهای خانگی که برای از بین بردن جای جوش استفاده می کنند، استفاده از آب لیمو می باشد.

آب لیمو خاصیت روشن کنندگی برای پوست را دارا می باشد. از این رو با همچنین با توجه به اینکه آب لیمو حاوی آلفا هیدروکسی اسید می باشد. یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده کرم های برطرف کننده جای جوش می باشد. از این رو به عنوان یک ماده طبیعی می تواند پوست را ترمیم و جوانسازی کند.

با توجه به تمام خواص گفته شده در مورد آب لیمو حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که چگونه از آبلیمو برای برطرف کردن یا از بین بردن جای جوش استفاده کنید؟
برای استفاده از آبلیمو در جهت از بین بردن جای جوش شما باید آب لیموی تازه را بر روی یک تکه پنبه بریزید. سپس آن را بر روی جای جوش‌ها بمالید و کمی فرصت دهید تا خشک شود. سپس با آب خنک پوست صورتتان را بشویید.

شما می توانید هر دو روز یک بار این کار را تکرار کنید. پس از آن در مدت زمانی کوتاه از شر جای جوش خلاص خواهید شد. آبلیمو  قدرت زیادی که در از بین بردن جای جوش و تیرگی صورت دارد. اما می‌تواند پوست صورت شما را به اندازه کافی خشک کند. از این رو شما باید بعد از هربار استفاده از آب لیمو به میزان کافی مرطوب کننده استفاده کنید‌.

2) یکی دیگر از بهترین روش های خانگی برای از بین بردن جای جوش استفاده از جوش‌شیرین میباشد.

جوش شیرین نیز مانند آبلیمو خاصیت لایه برداری را دارا می باشد. از این رو این ماده با ساییدن بافت نقاط تیره و جای جوش که جای برای اینکه شما در مورد نحوه استفاده از جوش شیرین در جهت از بین بردن جای جوش آشنا شوید با ما همراه باشید.
استفاده از جوش شیرین از بین بردن جای جوش باید خمیری از بی کربنات سدیم تهیه کنید.

بدین منظور مقداری جوش‌شیرین را در ظرفی بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر را روی جای جوش قرار دهید. اجازه دهید در طول شب بر روی جوش باقی بماند و صبح آن را بشویید. بنابراین جوش شیرین می‌تواند خاصیت درخشندگی پوست شما را نیز دارا باشد. علاوه بر این شما می توانید به جای مخلوط کردن آن با آب از گلاب استفاده کنید. با استفاده مداوم در طی چند روز تا یک هفته از شر جای جوش خلاص شوید‌.

ادامه مطلب  درمان جای جوش روی ساق پا

3) یکی دیگر از بهترین روش های خانگی برای از بین بردن جای جوش استفاده از عسل می باشد.درمان جای جوش و منافذ باز صورت

عسل به علت خاصیت ضد باکتری که دارد در درمان بسیاری از مشکلات پوستی بسیار مفید می باشد. برای این منظور شما می توانید کمی عسل خام را بر روی نقطه مورد نظر قرار دهید. بگذارید شب تا صبح بر روی پوست صورتتان باقی بماند و آن را با آب تمیز بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به سرعت در کوتاه‌ترین زمان ممکن از شر جای جوش خلاص شوید.

4) استفاده از آب سیب زمینی یکی دیگر از بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن سریع و دائم جای جوش و لکه ها بر روی پوست صورت می باشد.

برای استفاده از آب سیب زمینی شما می توانید یک سیب زمینی آبدار و تازه را به ورقه های نازک برش بزنید. آن را بر روی نقاط مورد نظر قرار دهید. بگذارید چند دقیقه بر روی پوست صورت تان باقی بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. علاوه بر این شما می توانید برای تاثیر بیشتر این روش با رنده کردن سیب زمینی تهیه ماسک سیب زمینی و عسل در طی چند هفته جای جوش ها را به طور کامل از بین ببرید.

علاوه بر استفاده از آب سیب زمینی برای از بین بردن جای جوش شما می‌توانید رنده کنید. استفاده از آب خیار برای از بین بردن جای جوش نیز استفاده کنید. بدین منظور شما می توانید یک خیار را کاملا رنده یا له کنید. آب حاصل از آن را یک شب تا صبح بر روی صورت تان قرار دهید. تا بتوانید یک شبه از شر جای جوش ها خلاص شوید.

بیشتر بخوانید درباره: رفع جای جوش با لیزر کوترا

5) آلوورا نیز با دارا بودن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری نیز می‌تواند در از بین بردن جای جوش یکی از بهترین روش های طبیعی موثر باشد.

شما می توانید یک برگ تازه و با طراوت آلوورا را انتخاب کنید. ژل حاصل از آن را بر روی جای جوش قرار دهید. تا بتوانید با این روش طبیعی جای جوش را از بین ببرید.

6) علاوه بر موارد گفته شده در بالا استفاده از ماسک زردچوبه و همچنین گلاب و گلیسیرین و سفیده تخم مرغ و روغن نارگیل و روغن زیتون و دانه شنبلیله و خمیر دندان نیز در درمان جای جوش بسیار موثر می‌باشد.

ازبین بردن جای جوش با بهترین روش های خانگی

به طور کلی در پایان می توان گفت با توجه به اینکه امروزه بسیاری از روش های پزشکی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد. اما از آنجایی که روش های طبیعی دارای عوارض جانبی کمتری می باشد شما می توانید برای از بین بردن جای جوش بهترین روش خانگی را برای خود انتخاب کنید.

کلینیک دکتر تاتو، معتبرترین مرکز پاک کردن اسکار شهرک غرب، برای ارائه مشاوره بهتر فرم زیر را در اختیار شما عزیزان قرار داده است. با تکمیل فرم زیر مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

8 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من دیروز پیرسینگ انجام دادم. از یه نقره فروشی پیرسینگمو گرفتم. گفت ماله هلند و دست دوم بود و پیچی هستش الان دور حلقه هه زخم نمیتونم اینور و اونورش کنم و کلاً دور نافم دارم ضد عفونی میکنم باید از چه پمادی استفاده کنم و برای ضد عفونی باید روی جای پیرسینگ هم بکشم
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید 🌹

    1. با سلام دوست عزیز متاسفانه خدمات پیرسینگ انجام نمی‌شود.

  2. این کلینیک عالی است! آنها خدمات عالی را با دستگاه های با کیفیت بالا ارائه می دهند. تکنسینن بسیار مهربان و حرفه ای هستند. خدمات عالی است، به خصوص اگر از شهر دیگه اومده باشید توصیه می کنم

    1. ارائه خدمات با کیفیت اصلی‌ترین هدف ما برای شما عزیزان است.

  3. آیا اگر چند روغن رو‌مخلوط کنیم مثلا کرچک و زیتون و کتان و بادم و برای ابرو استفاده بشه مشکلی نیست ؟

    1. دوست عزیز برای مشکل ابرو باید با مشاورین مرکز کاشت ابرو ما صحبت کنید. اطلاعات تکمیلی را می‌توانید در وبسایت مرکز کاشت ما به نشانی https://clinichairtransplant.net/ مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله ازبین بردن جای جوش با بهترین روش های خانگی

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر