درمان جای جوش با لیزر

درمان جای جوش با لیزر

درمان جای جوش با لیزر

درمان جای جوش با لیزر یکی از راهکارهایی میباشد . که ممکن است به وفور به گوش شما خورده باش. اما به دلیل اینکه آشنایی با این روش و مزایای بیشمار آن ندارید آن را نادیده گرفته و به آن اهمیت نداده اید. در ادامه راجع به این روش و همچنین مزایای بیشمار آن بیشتر صحبت خواهیم نمود. جوش و به تبع آن جای جوش یک امر اجتناب ناپذیر میباشد و اکثر افراد دچار آن میشوند. و دلایل متعددی نیز برای آن وجود دارد. از گذشته های دور تا کنون برای درمان جای جوش اقدامات متعددی و همچنین روش های زیادی استفاده میشده است . اکثر آنان به دلیل عدم کارایی لازم با شکست مواجه میشده است.

اما خوشبختانه باید گفت با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های جدیدی ابداع شده است. به بهترین شکل و کمتری خطری میتوان این مشکل را حل کرد یکی از معروف ترین متدها لیزر میباشد. در ادامه راجع به آن بیشتر صحبت خواهیم نمود.

فواید استفاده از روش لیزر برای درمان جای جوش چیست؟

لیزر یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین روش هایی میباشد که امروزه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و دلیل این محبوبیت و جلب توجه مزایای بیشمار آن میباشد که عبارت است از:

  • بدون درد و سوزش
  • بدون ایجاد خراش در سطح پوست
  • نتیجه دهی مطلوب
  • درمان در بازه زمانی کوتاه مدت
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • دارای قیمت نسبتا مقطوع و مناسب
  • بدون ایجاد عارضه های پوستی

موارد فوق الذکر تنها چشمه ای از مزایای بیشمار این متد میباشد واز گفتن مابقی خودداری میکنیم.

 

 

متد لیزر به چه صورت عمل میکند؟

لیزرها به صورت نورهای قوی و تک‌رنگی میباشند که به صورت یک باره و همچنین به صورت یک بازه‌ی باریک طول موج، محدود می‌شوند. با اولین جلسه انجام لیزر این نورهای تک‌رنگ روی پوست شما تابیده می‌شوند. تا فیبروپلاست‌های پوست را تحریک کنند.

فیبروپلاست چیست؟

فیبروپلاست های پوست سلول‌هایی در پوست هستند که قادر به تشکیل بافت‌ همبند بوده و درمان زخم‌ها را تسهیل می‌کنند. نکته ای که راجع به آنها لازم است یاداوری شود این است که فیبروپلاست‌ها کلاژن و الاستین را که در اثر تشکیل اسکار از بین رفته‌اند، بازسازی می‌کنند.

در رابطه با لیزرها باید گفت دارای تنوع میباشند. به صورت ها و روش های متفاوتی انجام میشود. اما دو نوع از روش ها معروف تر میباشد که عبارت است از تخریبی و غیر تخریبی که در ادامه راجع به آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

لیزر تخریبی چیست؟

در رابطه با این نوع لیزر باید گفت که این لیزر در بهبود جای جوش تاثیر بسزایی داشته و قابلیت بخار یا ذوب کردن بافت‌های آسیب‌دیده را دارد. در نهایت بخاطر این قابلیت ذوب کردن به راحتی جای جوش ها محو میشود.

از بین لیزر های تخریبی میتوان گفت که معمول‌ترین و همچنین پرکاردبردترین لیزر تخریبی لیزر Erbium YAG و لیزر دی‌اکسید کربن می‌باشد. چرا که این لیزرها باعث فرسایش سطح آسکار شده و بافت کلاژن زیر پوست را سفت می‌کنند. این دلیل باعث میشود که در بین سایر موارد پرکاربردتر باشد.

اما نکته ای که باید به آن توجه شود این است که لیزر تخریبی دوره نقاهت طولانی‌تری دارد. این امر ممکن است باعث شود تعداد بسیاری از افراد که دارای وقت کافی نباشند از این روش اجتناب کنند.

لیزر غیر تخریبی چیست؟

دوره نقاهت در این روش نسبت به لیزر تخریبی کمتر بوده اما باید افزود که این روش نسبت به روش قبل تاثیر کمتری نیز به جا میگذارد. همچنین باید افزود که لیزر غیر تخریبی باعث از بین رفتن هیچ بافتی از پوست شما نمی‌شود واین خود به عنوان یک پوئن مثبت میباشد. اما باید گفت که این روش تولید کلاژن را افزایش داده و پوست را سفت می‌کند.

یکی از معمول‌ترین و پر کاربردترین نوع لیزر جای جوش برای درمان جوش لیزر دیود و لیزر NdYAG می‌باشد که به دلیل مزایای بیشمار آن مورد توجه واقع شده است.

حال که به دو نوع کلی لیزر که عبارت بودند از تخریبی و غیر تخریبی آشنا شدید بهتر است. در ادامه به چند نمونه از روش های درمان جای جوش با لیزر بپردازیم.

لیزر فرکشنال برای از بین بردن اسکار آکنه:

یکی از متد های نوین برای از بین بردن جای زخم و جوش لیزر فرکشنال میباشد. این نوع لیزر CO2 از میکرو پرتوها در اندازه و تراکم های مختلف، متناسب با نیاز بیمار استفاده می کند.

نکته ای که جالب توجه میباشد از این نوع لیزر علاوه بر پوست صورت میتوان در سایر قسمت های بدن نیز استفاده نمود.

نور شدید پالسی (IPL):

از دیگر روش های درمان جای جوش با لیزر نور شدید پالسی که به عبارت کوتاهتر IPLگفته میشود میباشد. در رابطه با این نوع لیزر باید گفت که سنگ بنا واساس این روش آسیب به محل مورد نظر با استفاده از گرما میباشد و به این صورت عمل میکند که این دستگا‌ه، نورهای پالسی پلی کروماتیک ، ناپیوسته و با تراکم بالا را در محدوده ی طول موجی وسیع ساطع می‌کند.این روش به دلیل

مزایای بیشماری که دارد طرفداران خاصی را به خود جذب نموده است

لیزر SMOOTH BEAM:

از دیگر روش های درمان جان جوش با لیزر روش ذکر شده میباشد که در این روش لیزر کم توان دایود (غیر تخریبی) با طول موج ۱۴۵۰ نانومتر استفاده می شود.

نکته ای که راجع به این روش قابل توجه میباشد این است که این روش به پوست آسیبی نزده و یا اگر اشعه ای هم وجود داشته باشد. بسیار جزئی میباشد لذا به دلیل عدم آسیب زایی این روش نسبت به سایر روش مورد توجه واقع شده است.

آیا روش هایی به غیر از لیزر برای درمان جای جوش وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله،روش های متعددی دیگری برای درمان جای جوش صورت و همچنین زخم های روی صورت وجود دارد . و از روش های سنتی و دستی گرفته تا روش های دیگری از قبیل میکرو نیدیلینگ یا تزریق ژل و….
اما نکته ای که حائز اهمیت میباشد این است که هیچکدام از روش های فوق الذکر تاثیر و کارایی لیزر را ندارند و به همین دلیل میباشد که امروزه از لیزر نسبت به سایر روش ها بیشتر استفاده می‌شود.

لیزر برای جای جوش

همانطور که می دانید امروزه مسئله زیبایی برای بیشتر افراد یکی از مسائل بسیار مهم و دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد و با توجه به اینکه امروزه افراد بسیار زیادی از اسکار آکنه یا همان جای جوش نارضایتی را دارند و به دنبال روشی برای از بین بردن اسکار آکنه یا همان جای جوش هستند.
از این رو روش های بسیار گوناگون و متعددی برای درمان آن وجود دارد که یکی از این روش ها انجام لیزر می باشد با توجه به اینکه امروزه افراد بسیار زیادی از لیزر برای جای جوش استفاده می کنند حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که نحوه عملکرد لیزر چگونه می باشد؟
با توجه به اینکه در ابتدا گرمای لیزر وارد پوست شما می شود تا پوست شما که درگیر اسکار یا همان جای جوش است مورد هدف قرار می دهد سپس با استفاده از آن جای جوش و لایه سطحی آن که درگیر اسکار شده است تراشیده می شود و پوست صاف تر می شود و جای جوش کمرنگ تر دیده می شود.
بعد
بعد
بعد
قبل
قبل
بافت جای جوش پوست شروع به کلاژن سازی می کند و به همین ترتیب سلول های تازه و ساخته شده پوست را بازسازی می‌کند و جریان خون و خونرسانی با حرارت لیزر باعث میشود که جای زخم و التهاب کاهش پیدا کند. بنابراین با توجه به عملکرد لیزر جای جوش باعث میشود که جای زخم ها و جای جوش کمرنگ تر به نظر برسد و کمتر دیده شود و همچنین باعث بهبودی پوست شما خواهد شد. ذکر این نکته لازم است که از لیزر اصولاً برای صورت، بازوها، نیم تنه فوقانی و گردن استفاده می شود.
با توجه به نحوه عملکرد لیزر جای جوش حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که بهترین زمان برای انجام لیزر چه زمانی می باشد؟
که می دانید اکنه ها و جوشها به دلایل مختلفی مانند نوسانات هورمونی و یا اختلالات کبدی و همچنین نوع تغذیه و یا مصرف داروهای خاص و یا سن بلوغ به وجود می‌آیند بنابراین بهترین زمان برای انجام لیزر برای جای جوش زمانی می باشد که علل بروز جوش بررسی شود و این علت برطرف شود و تا زمانی که جوشدهای فعال بر روی پوست خودتان دارید از انجام لیزر برای جای جوش رضایت کافی را نخواهید داشت.
بنابراین اگر در سن بلوغ هستید و دارای نوسانات هورمونی و یا همچنین داروی خاصی را مصرف می کنید برای انجام لیزر برای جای جوش صبر کنید.
با توجه به اینکه امروزه روش‌های بسیار گوناگون و متعددی برای انجام عمل لیزر وجود دارد و تمامی این روش‌ها مبتنی بر جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که لیزر برای جای جوش دارای چه روش هایی می باشد؟
همانطور که می دانید امروزه انواع متداول و گوناگون لیزر برای جای جوش وجود دارد که این روش ها عبارتند از لیزر اربیوم و لیزر دی اکسید کربن و…. می باشند.
با توجه به اینکه در هر یک از این روش‌های لیزر برای جای جوش از دستگاهها و روش خاصی استفاده می کنند بنابراین هر یک از آنها دارای مزیت هایی می باشند که توانسته اند به عنوان یک روش انتخابی برای شما در نظر گرفته شوند اما مهمترین لیزر هایی که امروزه برای درمان جای جوش استفاده می‌کنند لیزر های زیر می باشند:
لیزر اربیوم یا همان جوانسازی پوست که با استفاده از تکنولوژی اربیم یا دی اکسید کربن برای لایه برداری سطح پوست استفاده می شود با توجه به اینکه در این نوع روش لیزر لایه برداری سطحی پوست انجام می شود همچنین با هدف از بین بردن تمام لایه های بالایی و سطحی پوست باعث می شود در محلی که جای جوش وجود دارد استفاده شود و پس از آن بین ۳ تا ۱۰ روز زمان لازم است تا قرمزی و التهاب ناشی از آن از بین برود.
لیزر جوانسازی غیر ابلیتیوی کی در این نوع روش از اشعه مادون قرمز استفاده می‌شود باعث می شود که گرمای ناشی از آن به عنوان مهمترین عامل در تحریک و تولید کلاژن و همچنین منجر به رشد سریع سلول های جدید و جایگزین شدن بافت جدید به جای بافت آسیب دیده می شود و این روش امروزه کاربرد بسیار زیادی را دارا می باشد.
یکی از بهترین و پرکاربردترین از نوع لیزرها برای جای جوش لیزر فرکشنال یا فراکسل می باشد که در این نوشته با توجه به اینکه بافتهای زیرین پوست آسیب دیده را مورد هدف قرار می‌دهد باعث از بین رفتن سلولهای مرده که در زیر لایه بالایی پوست شده است می‌شود بنابراین هنگامی که شما از این روش استفاده می کنید باعث می‌شود که به خوبی و با اطمینان کامل و کافی رضایت لازم را برای شما در بر داشته باشد.
همانطور که می‌دانید انجام هرگونه عملی برای زیبایی پوست دارای یکسری مراقبت های لازم و کافی هم بعد از انجام آن می باشد بنابراین هنگامی که شما روش لیزر را انتخاب می کنید باید یکسری نکات لازم را پیش از انجام آن و همچنین بعد از آن رعایت کنید حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که پیش از انجام لیزر و بعد از انجام آن چه نکاتی را باید رعایت کنید؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که شما باید پیش از انجام لیزر برای جای جوش از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین تا دو هفته قبل از عمل لیزر مصرف نکنید و همچنین هیچ گاه محصولات مراقبت از پوست که حاوی رتینول است را تا دو هفته قبل از درمان مصرف نکنید همچنین با توجه به اینکه اگر شما مستعد ابتلا به زخم های سرد هستید باید یک آنتی‌بیوتیک مصرف کنید.
همانطور که می‌دانید پس از انجام لیزر برای جای جوش با توجه به اینکه ممکن است تا چند هفته دچار قرمزی و التهاب باشید بنابراین نباید به هیچ عنوان از کرم‌های آرایشی تا یک هفته بعد از انجام لیزر برای جای جوش استفاده کنید.
ادامه مطلب  رفع جای جوش صورت فوری
همچنین باید چند هفته پس از درمان از برنزه کردن و فعالیت‌های دیگری که منجر به قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می‌شود خودداری کنید و به هیچ عنوان نباید پوست شما تا هفته ها و ماهها در مقابل مستقیم نور آفتاب قرار بگیرد و هنگامی که می‌خواهید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید با توجه به نظر پزشک متخصص شما باید از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
به طور کلی در پایان می توان گفت انجام عمل لیزر برای جای جوش بهترین روش انتخابی برای شما می باشد البته به شرط آن که تحت نظر پزشک متخصص خوب و با تجربه انجام شود.
  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

لیزر برای از بین بردن جای جوش

همانطور که می دانید هنگامی که افراد از بین بردن جای جوش نسبت به درمان آن اقدام کنند به دنبال کوتاه ترین و موثرترین راه برای از بین بردن آن هستند از این رو استفاده از لیزر برای از بین بردن جای جوش به عنوان سریع ترین و موثرترین روش به شمار می آید.
حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که استفاده از لیزر برای از بین بردن جای جوش چگونه صورت می گیرد؟
همانطور که می دانید استفاده از لیزر برای از بین بردن جوش به عنوان یک روش غیرتهاجمی به شمار می‌آید که می تواند جایگزین مناسبی برای سایر روش هایی که نیاز به جراحی دارند باشد بنابراین هنگامی که از لیزر استفاده می کنید باعث می شود که به صورت عمیق بر روی پوست تابیده شود و بافت های داخلی آن را تحت تاثیر قرار دهد‌.
با توجه به اینکه بیشتر جوش های مربوط به صورت زمانی می باشد که افراد در سن بلوغ قرار دارند یا به علت وجود بیماری خاص بر روی پوستشان دچار جوش شده اند از از این رو تا زمانی که فرد دوران بلوغ خود را پشت سر نگذاشته است یا بیماری که باعث ایجاد جوش روی پوست صورت شده است برطرف نشده است نمی‌توانند عمل لیزر را در جهت از بین بردن جای جوش انتخاب نمایند بنابراین بهترین گزینه برای برطرف کردن جای جوش با استفاده از لیزر افرادی هستند که سن بلوغ را پشت سر گذاشته اند و دارای هیچ گونه بیماری نمی باشند.
با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا در مورد انجام عمل لیزر در جهت از بین بردن جای جوش ذکر این نکته لازم و ضروری می‌باشد که انجام لیزر مانند سایر روش ها دارای یکسری مراقبت ها و نکاتی قبل و بعد از انجام آن می باشد که شما با انجام دادن این مراقبت ها و نکات می توانید در جهت از بین بردن جای جوش نتیجه بهتر و رضایت‌بخش تری را به دست آورید پس در ادامه با ما همراه باشید تا با این نکات و مراقبت ها آشنا شوید.
درمان جای جوش با لیزر
شما باید قبل از انجام عمل لیزر در جهت از بین بردن جای جوش جلسه مشاوره باپزشک داشته باشید تا پزشک بتواند صورت شما را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد و بهترین روشی را برای شما در جهت از بین بردن جای جوش انتخاب نماید و همچنین با توجه به اینکه بعضی از مشکلات پوستی هستند که فقط با انجام عمل جراحی قابل درمان می باشند به هزینه کردن برای لیزر در این زمینه بیهوده می باشد.
بنابراین بهتر است که پزشک قبل از انجام عمل لیزر در جهت از بین بردن جای جوش با شما در مورد هزینه و میزان اثر دهی آن صحبت کند تا نتیجه بعد از انجام کار را برای شما بیان کند با توجه به برخی از موارد استفاده از کرم ها و داروها منجر به التهاب می شوند را باید قطع کرد و در مواردی که انجام آزمایش های هورمونی قبل از انجام عمل لیزر می تواند به شما در زمینه ی مدت زمان بهبودی کمک کند با شما در میان خواهد گذاشت همچنین پزشک با ارائه یک سری نکات در جهت بهبودی سریع پوست به شما نیز کمک خواهد کرد سوال برای شما پیش آید چه نکاتی برای بهبودی سریع پوست لازم می باشد؟
پزشک متخصص بعد از انجام عمل لیزر در جهت از بین بردن جای جوش به افراد توصیه می‌کند که از مصرف دخانیات و همچنین مصرف ویتامین e و آسپرین و هر دارویی مکملی که می تواند و روند بهبودی را کند کند خودداری نمایند و از طرف دیگر با توجه به اینکه برخی از محصولات مراقبت پوستی که حاوی رتینوئید یا گلیکولیک اسید می باشند باید از ۲ تا ۴ هفته قبل از شروع لیزر از مصرف آنها خودداری نمایند همچنین افرادی که از روش لیزر برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌کنند و قبل از انجام عمل لیزر باید از قرار گرفتن طولانی مدت زیر آفتاب خودداری کنند روش درمان لیزر را برای بهبودی کامل پوست شما به عقب می اندازد بنابراین شما باید با انتخاب یک ضد آفتاب متناسب با نوع پوست تان از آفتاب سوختگی جلوگیری نمایید.
با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا در مورد انجام لیزر برای از بین بردن جای جوش حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که روش‌های گوناگون و متعدد لیزر برای از بین بردن جای جوش شامل چه لیزرهایی می باشد؟
با توجه به اینکه معمولاً از لیزرهای تخریبی و غیر تخریبی برای درمان جای جوش استفاده می شود بنابراین دو نوع لیزر برای از بین بردن جای جوش وجود دارد.
اگر بخواهیم به بررسی کلی در مورد انواع لیزرها برای درمان جای جوش بپردازیم روش های گوناگون و متعددی وجود دارد که هر کدام از این روش ها با یکدیگر فرق می کنند.
لیزر ها شامل لیزر فرکشنال ونور شدید پالسی و لیزر پی دی ال می باشد. علاوه بر موارد گفته شده در بالا روش اربیوم در درمان جای جوش نیز موثر می باشد. همانطور که می‌دانید لیزر فرکشنال خود نیست یک لیزر اربیوم می باشد که بر اثر اشعه ناشی از آن بر روی بافت پوست منجر به افزایش تولید کلاژن می‌شود و در نتیجه محل جای جوش ترمیم خواهد شد.
به طور کلی در پایان می توان گفت امروزه روش لیزر به عنوان موثرترین و سریعترین روش درمان جای جوش می باشد اما ذکر این نکته لازم هست که شما هنگامی که روش لیزر را برای درمان جای جوش انتخاب می کنید باید مراقبت و وقت بیشتری را برای پوست خود بگذارید زیرا پوست شما در برابر اشعه های خورشید آسیب‌پذیرتر و تحریک پذیر خواهد شد، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب در طول روز لازم و ضروری می باشد و هنگامی که شما تمامی نکات لازم را که توسط پزشک به شما گفته می‌شود را انجام دهید می توانید با اطمینان کامل و کافی روش لیزر را برای درمان جای جوش خود انتخاب کنید و میزان رضایت بخشی بالایی را داشته باشید.

پاک کردن جای جوش با لیزر

  • درمان جای جوش
  • درمان اسکار اکنه عمیق
  • درمان جای بخیه در صورت و در تمام نواحی بدن
  • درمان اسکار بخیه ناشی از جراحی در تمام نواحی بدن . مانند جای بخیه زایمان.
  • درمان اسکار های ناشی از سوختگی در تمام نواحی بدن ، هم در صورت و هم در دست و پا و …
  • درمان چروک های صورت
  • جوانسازی پلک ها و دورچشم
  • پاک کردن تاتو و خالکوبی در تمام بدن
  • پاک کردن تاتو ابرو ( حتی تاتو چند رنگ قدیمی ، و تاتو های سفید )
ادامه مطلب  آیا جای جوش های آبله مرغان می ماند؟

روش دیگر درمان جای جوش

استفاده از لیزر کوترا برای جوانسازی و درمان جای جوش است . از این تکنولوژی جدید امریکایی برای رفع جای جوش می توان استفاده کرد. ما در کلینیک تخصصی دکتر تاتو، زیر نظر ماه زر از دستگاه های روز دنیا استفاده می‌کنیم. تا با بهترین روش اسکار های ناشی از جوش و لک های ناشی از ان را درمان کنیم.

کاربرد های لیزر کوترا:

از لیزر کوترا برای درمان جای جوش و آکنه استفاده می شود. روش غیر تهاجمی و ایمن برای درمان جای جوش است. برای جوانسازی و درمان چروک های صورت میتوان از کوترا استفاده کرد. از لیزر کوترا برای رفع لک صورت و کک و مک نیز استفاده می کنیم . از موارد استافده از این تکنولوژی آمریکایی ، درمان اسکار های ناشی از سوختگی نیز هست.

نه، نتایج لیزر ممکن است با گذر زمان کمی تغییر کنند. اما با مراقبت‌های پس از جلسات و رعایت دستورات پزشک، می‌توانید از دوام بهتری برخوردار شوید.

بله، اما مشاوره با یک تخصصی پوست یا پزشک حائز اهمیت است تا مطمئن شوید که این روش برای نوع پوست و جوش شما مناسب است.

ممکن است پس از جلسات لیزر، پوست قرمزی، تورم یا حساسیت به نور افزایش یابد، اما این علائم معمولاً به مرور زمان کاهش می‌یابند.

لیزر برای درمان جوش‌های جای گذاشته مؤثر است، اما نوع لیزر و تنظیمات آن بستگی به نوع پوست و جوش دارد. بنابراین، مشاوره اولیه با پزشک اجتناب‌ناپذیر است.

جستجو مرتبط کاربران:

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

10 پاسخ

    1. ارائه خدمات و مطالب با کیفیت اصلی‌ترین هدف ما در مجموعه است.

  1. سلام یه سوالی داشتم، امکانش هست به درخواست بیمار عمل با بیهوشی کامل باشه؟

  2. سلام اگه‌ همراه با سابسیژن ژل تزریق کنیم یک جلسه سابسیژن کافیه؟

    1. نیازی به سابسیژن ندارید. اطلاعات تکمیلی را می‌توانید در وبسایت مرکز تزریق ما به نشانی https://drlaghari.com/ مطالعه کنید.

  3. بهترین دکتر درمان جای جوش با لیزر در ایران هستند دکتر ضرغامی

  4. سلام فول بادی منظورتون کدوم قسمتای بدنه؟ اون آیتم هایی که تو جدول گفتید؟

    1. با سلام دوست عزیز فکر می‌کنیم در مکان اشتباهی نظر گذاشتید! برای لیزر موی زائد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله درمان جای جوش با لیزر

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر

پاک کردن تاتو ابرو درمان اسکار آکنه درمان جای جوش پاک کردن تاتو با لیزر