علت جوش صورت

علت جوش صورت

علت جوش صورت

علت جوش صورت چیست؟ کمتر کسی وجود دارد که در طول زندگی خود از حضور جوش‌های آزار دهنده رنج نبرده باشد و ظاهر ناخوشایند آنها فکر او را درگیر نکرده باشد. پس معضل جوش های صورت ممکن است در هر سنی برای افراد وجود داشته باشد. معمولاً علت های آن اجتناب ناپذیر هستند اما خوشبختانه راه‌های درمانی برای آن ها وجود دارد.

جوش های صورت ممکن است در اثر عوامل متعددی ایجاد شوند. اما آنچه مهم است برخورد و درمان درست با آنها از تا به صورت کامل از بین بروند و عوارضی ناشی از به کارگیری روش درمان نادرست ایجاد نشود. علت جوش صورت ممکن است چربی بیش از حد پوست باشد. در واقع یکی از رایج ترین علل جوش های فراوان روی صورت چربی بیش از حد پوست در نواحی مختلف آن است که درمان نشده است. بنابراین نوع پوست در ایجاد جوش روی صورت یا نوع جوش تاثیر می‌گذارد. ممکن است در طولانی مدت و عدم اقدام برای درمان جای جوش روی صورت باقی بماند و لکه های زیادی ایجاد کند.

علت جوش صورت

علت جوش صورت در سنین جوانی یا نوجوانی بیشتر تغییرات هورمونی در افراد است. در این زمان معمولاً ایجاد جوش های ناگهانی طبیعی است. اما باید در یک مدت زمان معقول خود به خود درمان شوند. علاوه بر جوش های صورت در دوران جوانی یا نوجوانی یرات هورمونی در دوران بارداری و زایمان هم برای خانم‌ها ایجاد می‌شود. باعث ایجاد جوش ها است و ممکن است اسکار ناشی از آن‌ها روی پوست باقی بماند.

علل رایج جوش صورت چیست؟

به طور کلی در اکثر مواقع علت جوش صورت بسته شدن فولیکول های مو است. یعنی جلوی رشد بدون مانع از ریشه تا ساقه مو گرفته میشود. اگر این فولیکول‌ها با چربی بسته شوند خود را به صورت جوش نشان می‌دهند. البته ایجاد جوش‌ها حسب مورد دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد. مانند وجود برخی حساسیت ها در افراد یا استفاده از روش‌های مختلف اصلاح صورت همچنین استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته یا لوازم آرایشی نامربوط کیفیت پایینی دارند هم می توانند علت جوش صورت باشند.
 
در یک دسته‌بندی جوش ها به دو دسته التهابی و غیر التهابی تقسیم می‌شود. جوش های سرسیاه یاسر سفید جوش های غیر التهابی هستند که روند بهبود آنها بهتر است و زودتر هم طی میشود. اما جوش هایی که به شکل یک برآمدگی سر سفید هستند که در اطراف آنها قرمزی ایجاد می شود جوش های التهابی هستند. روند بهبود آنها کند تر است و گاها برای تخلیه و درمان آنها باید به پزشک متخصص مراجعه شود.
 
در برخی مواقع هم علت جوش صورت استفاده از برخی مواد غذایی است که روی پوست افراد تاثیر می‌گذارد. با تولید چربی باعث ایجاد جوش ها از انواع مختلف می شود. قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا یا داشتن مشاغلی که با خود اضطراب به هم راه دارند هم می تواند علت مهم و رایجی در ایجاد جوش‌های صورت باشد. در همه این مواقع جوش ها باید به روش درست و متناسبی درمان شوند. تا هم ظاهر ناخوشایند ایجاد شده برطرف شود و هم برای افراد پوستی صاف و شفاف حاصل شود.

علت جوش صورت

بهترین راه درمان جوش‌های صورت چیست؟

حال که متوجه شدید علت جوش صورت چیست ‌قصد داریم تا راه درمانی را به شما معرفی کنیم. شما عزیزان می‌توانید از مشاورین ما در کلینیک دکتر تاتو، معتبرترین مرکز پاک کردن اسکار شهرک غرب، برای درمان و از بین بردن جای جوش کمک بگیرید. ممکن است همه ما در طول زندگی خودمان برای درمان جوش ها راه حل های مختلفی را امتحان کرده باشیم. برای مثال از پمادهای ضد جوش استفاده کنیم. یا از مصرف برخی از مواد غذایی اجتناب کنیم. این روش ها ممکن است در مقطع خاصی جوابگو باشند و در برهه زمانی معینی که رژیم غذایی رعایت می شود. یا استفاده از دارو تداوم دارد باعث بهبود جوش های صورت باشند.
 
اما پس از قطع استفاده از پمادهای یا داروها و همچنین چند بار استفاده از برخی مواد غذایی دوباره پوست صورت به حالت سابق برگردد. این نشان می‌دهد که روش مورد استفاده تاثیر دائمی نداشته است. امروزه بهترین راه برای درمان دائمی جوش های صورت همچنین از بین بردن لک هایی که در اثر جوش های قبلی روی صورت ایجاد شده‌اند استفاده از روش لیزر است. امروزه بسیار پیشرفت کرده و کلینیک‌های متعددی برای ارائه این خدمت وجود دارد.

بهترین روش‌های لیزر برای از بین بردن جوش های صورت

روش های مختلف امروز برای انجام عمل لیزر ارائه شده است. اما روش های اربیوم و کوترا از آخرین و جدیدترین روشهای ارائه شده برای لیزر هستند.
 
در روش‌های اربیوم و کوترا از بروز ترین و پیشرفته ترین دستگاه های عمل لیزر استفاده می شود. تا امواج نور با انرژی بسیار بالا و متناسب با پوست مراجعه کنندگان ارسال شود و درمان را به بهترین شکل انجام دهد. امکان ایجاد انرژی بالا در سطح وسیع باعث می‌شود که تعداد جلسات درمان به حداقل کاهش پیدا کند. متخصصان در کوتاه ترین زمان عمل لیزر را به پایان برسانند.

در روش‌های اربیوم و کوترا از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. بنابراین هیچ دردی هنگام لیزر وجود ندارد. با لایه برداری سطحی یا عمقی متناسب با پوست و جوش های صورت متقاضیان پوست سالم و بدون جوش جایگزین لایه بیرونی پوست افراد می شود. پس از دوران کوتاه بهبودی پوست سالم و بدون عیبی که ایجاد شده با دوام خواهد بود. پس از عمل لیزر حتی پس از گذشتن زمان طولانی پوست به حالت سابق بر نمی گردد. و به شفافیت و زیبایی بعد از عمل باقی می ‌ماند.

ادامه مطلب  نحوه انجام آر اف فرکشنال چگونه است؟

 
در استفاده از روش های اربیوم و کوترا برای لیزر جوش استفاده از روش های اربیوم و کوترا برای لیزر علت جوش صورت هر چه باشد درمان می شود. مراجعه کنندگان می توانند با اطمینان از حصول نتیجه برای انجام لیزر به این روشها اقدام کنند.

در ادامه می‌توانید نمونه رضایت مراجعه کننده عزیزمان را از لیزر اربیوم برای جای جوش مشاهده کنید. برای دریافت مشاوره بیشتر فرم زیر را پر کنید.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

در پایان بخوانید …

علت جوش صورت و عواملی که باعث ایجاد جوش هستند بسیار متعدد و متنوع اند و برای هر کس پیش می‌آید. بنابراین وجود روش های مطمئن برای درمان دائمی آن‌ها ممکن است روزی نیاز هر کسی بشود. استفاده از روش‌های لیزر اربیوم و کوترا که جدیدترین روش‌های انجام لیزر هستند. با استفاده از بهترین دستگاه ها، در کمترین زمان و بدون ایجاد هیچ عوارضی امکان درمان دائمی جوش های صورت را فراهم میکند.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

6 پاسخ

  1. بسیار عالی تمام دغدعه های زیبا جوبان رو نوشتید ولی ای کاش پروسه رشد و دوره نقاهت منظور دغدغه های ناشی از دکتر تاتو
    ش بعد ا کاشت رو هم مینوشتید م دیگه جای سوالی بقی نمیموند ،در کل اطلاعات مفیدی بود ممنون از شما

  2. وقت بخیر. من رنگ پوستم تیره هست. میخواستم ببینم آیا لیزر فراکشنال میتونه مضر باشه یا نه؟ ممنون از پاسخگوییتون.

  3. سلام
    من ۵۰روزه کاشت انجام دادم و هربار سرمو میشورم پوسته پوسته شدن سرم رو میبینم
    درحالی که کاملا تمیز میشه
    ولی باز شستشوی بعدی دیده میشه پوسته پوسته شدن

  4. میخوام تزریق چربی به صورت انجام بدم. صورتم یکم لاغر و استخوانی هست. این کار رو انجام بدم بعد فاصله بین تزریق دوم چقدر خواهد؟

  5. با سلام من 4 ماه از کاشت ابروم میگذره 2 هفته بعد کاشت جوش های عفونی خیلی بزرگ و دردناک شروع شد و مصرف محلول ها و پماد و مصرف آنتی بیوتیک خوراکی هم فاییده ای نداشت و تا3ماه کاملا ابرئهای من پوشیده از عفونت بود که خود به خود تخلیه میشد الان تقریبا 1 ماه هست گهگاه ی جوش عفونی میزنه ولی90درصد ابروهای کاشته شده ریخته . من دوتا سوال داشتم اول اینکه آیا امیدی هست ابروهای من در بیاد یا با تخلیه عفونت ها ریشه های کاشته شده هم بیرون زده و دیگه چیزی نمونده که رشد کنه. و سوال دومم اینه که آیا این عفونت ارتباطی با نحوه کاشت و دکتری که کاشت رو انجام داده داره یا نه؟ خیلی ممنون میشم از راهنماییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله علت جوش صورت

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر