راهنمای کامل پاک کردن تاتو بدن

راهنمای کامل پاک کردن تاتو بدن

راهنمای کامل پاک کردن تاتو بدن

راهنمای کامل پاک کردن تاتو بدن؛ طبق آمار انجام شده، حدود ۲۰ درصد از مردم دنیا دارای تاتو هستند که البته، همه آن ها از این موضوع راضی نیستند! دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است افراد را از تاتوی خود پشیمان کنند. تقریبا ۲۵ درصد از افراد دارای تاتو، از کار خود پشیمان شده اند. خیلی افراد، همان روزی که تاتو را انجام داده اند از کار خود پشیمان می‌شوند. دنبال راهکار‌هایی برای پاک کردن تاتو هستند. در صورتی که شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید. 

در گذشته، مردم از راه های خانگی و خطرناک برای پاک کردن تاتو استفاده می‌کردند که البته، نتیجه خوبی نیز از این روش ها دریافت نمی‌شود. بهترین روشی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون بهترین نتیجه را در پاک کردن تاتو از بدن داشته است، لیزر کردن اثر تاتو است. 

راهنمای کامل پاک کردن تاتو بدن

چرا از لیزر برای پاک کردن تاتو استفاده کنیم؟

در گام اول از راهنمای کامل پاک کردن تاتو بدن بیایید کمی به لیزر بپردازیم! همان طور که گفته شد، موثر ترین راه شناخته شده برای پاک کردن تاتو از بدن، استفاده از لیزر است. با کمک دستگاه لیزر می‌توان بدون آسیب زدن به پوست، اثر تاتو را از بین برد و این دستگاه ها پاک کردن رنگ‌هایی که در گذشته امکان از بین بردن آن ها وجود نداشت را ممکن می‌سازند. برای مثال اگر به دنبال از بین بردن تتو ابرو هستید پیشنهاد ما به شما ” پاک کردن تاتو ابرو با لیزر اربیوم ” است.

تعداد جلسات لیزر که می‌توان با آن اثر تاتو را کاملا از بین برد نیز از سایر روش ها کم تر است. البته، لازم به ذکر است که با وجود موثر واقع شدن دستگاه لیزر، اپراتور نیز در پاک شدن کامل تاتو تاثیر زیادی دارد و در صورتی که اپراتور، مهارت و تجربه لازم را دارا نباشد، به هیچ عنوان نمی‌توانید از لیزر نتیجه بگیرید و بلکه ممکن است آسیب هم ببینید. بنابراین باید در انتخاب کلینیک و مرکز پاک کردن تاتو که به آن مراجعه می‌کنید نیز توجه کافی به خرج دهید. 

پاک کردن تاتو با لیزر کیو سوئیچ

یکی از درمان هایی که از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث شده است تا در راهنمای کامل پاک کردن تاتو بدن به آن بپردازیم کیوسوییچ است! بهترین لیزری که در حال حاضر برای پاک کردن تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیزر کیو سوئیچ یا Q-Switched است. البته نباید تصور کنید که کیوسوئیچ اسم دستگاه است، بلکه نام قابلیتی است که یک دستگاه لیزر می‌تواند داشته باشد. این دستگاه ها، می‌توانند یک اشعه قدرتمند به پوست بتابانند که با سرعت بسیار زیاد به رنگ دانه‌هایی که جوهر تاتو در پوست دارد، جذب می‌شوند، آن‌ها را له و خرد می‌کنند و به این ترتیب پوست از آن ها پاک می‌شود. انرژی این اشعه، یک میلیاردم ثانیه پایدار می‌ماند و بنابراین به پوست آسیبی نمی‌رساند. 

چند روز پس از جلسه لیزر، شاهد دفع شدن ذرات جوهر تاتو از پوست خود خواهید بود. البته همان طور که گفته شد، ممکن است اثرات تاتو به صورت کم رنگ باقی بمانند که نیازمند بیش تر از یک جلسه خواهد بود.  دستگاه لیزر پاک کردن تاتو، در واقع تفاوتی با دستگاه لیزر موهای زائد ندارد ولی دارای قابلیت کیوسوئیچ است. این لیزر ها انواع متفاوتی دارند که هر یک برای طیف خاصی از تاتو ها مناسب هستند: 

  • ان دی یاگ کیو سوئیچ
    کاربرد اصلی این لیزر، جوان سازی پوست و از بین بردن جای زخم و تیرگی های پوست است. ماه گرفتگی های رنگ قهوه ای نیز با این لیزر از بین می‌رود. گستره بزرگی از تاتو ها را می‌توان با این لیزر از بین برد. 
  • روبی
    این لیزر برای از بین بردن رنگ های نادر تر در تاتو مثل آبی یا سبز استفاده می‌شود. 
  • الکساندرایت
    این لیزر برای لکه های قهوه ای پوست، لکه هایی که در اثر تابش آفتاب به وجود آمده اند. جای زخم های تیره، ماه گرفتگی های رنگ قهوه ای، تاتو هایی که جوهر آن ها مشکی است. یا رنگ های سبز و آبی دارد کاربرد دارد و آن ها را از بین می‌برد. 

چه تعداد جلسه لیزر برای از بین بردن کامل تاتو لازم است؟

برای این که تعداد جلسات لیزر مورد نیاز را متوجه شوید باید با پزشک متخصص در این باره صحبت کنید. پزشک شما باید رنگ، طرح و وسعت تاتوی شما را ببیند تا بتواند در این مورد نظر دهد. البته، تعداد جلسات تاتو به موارد دیگری نیز بستگی دارد. 

  • قدمت تاتو و مدت زمانی که روی پوست شما بوده است. 
  • عمق تاتو و میزانی که جوهر در پوست نفوذ کرده است. 
  • رنگ تاتوی شما.
  • ناحیه ای از پوست که آن را تاتو کرده اید. 
  • شرایط عمومی سلامت شما.
  • دارو هایی که در حال مصرف آن هستید. 
  • سابقه زخم های گوشتی و برآمدگی های پوستی شما.

البته، با تمام این اوصاف لازم است بدانید که نوع واکنش پوست افراد به لیزر نیز ممکن است با یک دیگر متفاوت باشد و در هر فرد پاک کردن تاتو متفاوت است.

برای دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با کلینیک دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵۵ تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر برای درخواست مشاوره اقدام کنید.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیگر روش های پاک کردن تاتو بدن

به جز لیزز با قابلیت کیو‌سوئیچ، روش های دیگری هم هستند که می‌توانند در پاک کردن تاتو موثر واقع شوند که البته، تاثیر آن ها به اندازه لیزر کیوسوئیچ نیست. 

روش های همراه با لایه برداری

روش های پزشکی می‌توانند به دو دسته همراه با لایه برداری و یا Ablative و بدون لایه برداری و یا Non ablative انجام شوند. روش هایی که همراه با لایه برداری هستند، به پوست آسیب هایی وارد می‌کنند. که البته، این آسیب ها تحت کنترل هستند و باعث می‌شوند جوهر تاتو از بین برود. روش های درم ابریژن، لیزر فرکشنال و لایه برداری شیمیایی جزو این دسته روش ها هستند.

در این روش ها، پزشک متخصص، لایه رویی پوست یا اپی درم را از بین می‌برد. تا به لایه میان یا درم برسد که جوهر در آن قرار گرفته است. پس با این کار می‌توان جوهر را خارج کرد. از بین این روش ها، رایج ترین شیوه از بین بردن تاتو، روش درم ابریژن است. در این روش، ناحیه تاتو شده تا چند روز متورم و دردناک است. و در طی دوره نقاهت نباید از منزل خارج شوید.
نتیجه ای که از این روش ها می‌گیرید چندان قابل پیش بینی نیستند. در اکثر مواقع، نتیجه قطعی به شما نمی‌دهند و اثر تاتو همچنان باقی می‌ماند. به همین علت، خیلی مواقع از این روش ها و لیزر به صورت هم زمان استفاده می‌شود. 

روش های آرایشگاهی

این روش ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند و بهتر است از آن ها صرف نظر نمایید. آرایشگر های که ادعای پاک کردن تاتو دارند بدون تجهیزات کلینیک و بدون تخصص به هیچ عنوان قادر به پاک کردن تاتو بدون آسیب زدن جدی به بافت پوست شما نیستند. در بهترین حالت ممکن، آرایشگر ها و تاتو کار ها، روی تاتوی شما را با رنگ پوست می‌پوشانند که به نوبه خود اثری بد تر دارد و باعث می‌شود از بین بردن تاتو سخت تر شود. در اکثر مواقع، روی تاتو پوشانده نمی‌شود. در صورتی که با تاتوی رنگ پوست تلاش کنید تاتوی خود را از بین ببرید، دیگر قادر به استفاده از روش های لیزری نخواهید بود. 

روش های خانگی

همان طور که گفته شد، در گذشته بیش تر از روش های خانگی برای پاک کردن تاتو استفاده می‌شد که نه تنها سازنده نبودند بلکه بافت پوست را نیز از بین می‌بردند. خیلی از کلاهبرداران اینترنتی نیز ادعای فروش کرم های پاک کننده تاتو می‌کنند که چنین چیزی نیز به هیچ عنوان ممکن نیست و هیچ کرم و ماده‌ای تا به حال به تایید نرسیده است. در اکثر مواقع این محصولات که به شما فروخته می‌شوند اسیدی هستند و پوست شما را می‌سوزانند.

ادامه مطلب  مزایا پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

بهترین مرکز پاک کردن تاتو کجاست؟

واسه پاک کردن تاتو کجا برم؟ برای پاک کردن تاتو علاوه بر این که باید از دستگاه لیزر با قابلیت کیوسوئیچ استفاده شود، اپراتور نیز باید دارای تخصص و مهارت کافی برای پاک کردن تاتو باشد. کلینیک دکتر تاتو با سال‌ها تجربه و سابقه درخشان در زمینه پاک کردن انواع تاتو، به شما کمک می‌کند. تا در سریع ترین زمان ممکن از شر تاتو‌های خود خلاص شوید. تنها کافیست با مشاوران ما با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۵۵ تماس گرفته و وقت مشاوره رایگان دریافت نمایید.

راهنمای کامل پاک کردن تاتو بدن

جمع بندی …

افراد ممکن است به دلایل مختلفی از انجام تاتو روی بدن یا ابرو های خود پشیمان شده باشند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، خوب است بدانید که این روز ها راهکار های قطعی برای از بین بردن اثر تاتو وجود دارد و به راحتی و با مراجعه به مرکز معتبر پاک کردن تاتو می‌توانید این تاتو ها را برای همیشه پاک کنید به طوری که هیچ اثری از طرح تاتوی شما باقی نماند.

توجه داشته باشید که روش های خانگی مثل استفاده از سیر و نمک و سنباده که ممکن است از افراد مختلف شنیده باشید. یا در سایت های غیر معتبر خوانده باشید. به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند و این روش ها می‌توانند به بافت پوست شما آسیب های جبران ناپذیر ( عوارض پاک کردن تاتو )وارد کرده و پوست شما را بسوزانند. بهترین روشی که در ایران برای از بین بردن تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از دستگاه لیزر با قابلیت کیو‌سوئیچ است. بدون وارد کردن آسیب دائمی به پوست شما، تاتو ها را از بین می‌برد.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

6 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم بعد از کاشت ابرو جای بخیه هاش نمیمونه؟

  2. سلام ببخشید یه سوال داشتم آیا با برداشتن فولیکول‌های بانک اون قسمت سر کم پشت تر میشه؟

  3. اطلاعات خوب و قابل استفاده ای بود اگر در مورد تغذیه بعداز بوتاکس هم مطلب یا موردی بود کاملتر میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله راهنمای کامل پاک کردن تاتو بدن

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر