درمان جای جوش پوستی

درمان جای جوش پوستی؛ این درمان از سری درمان اسکارو و جای جوش یکی از اصلی ترین مهارت هایی میباشد که امروزه بسیاری از پزشکان و یا مراکز پوست و زیبایی به دست اورده و یا در تلاش برای به دست اوردن ان می‌باشند. چرا که افراد بسیار زیادی وجود دارند که دارای این مشکلات می‌باشند.

و دائما در پی حل آن هستند و در گذشته به دلیل قدیمی بودن روش ها و همچنین ساختار نامناسب داروهای شیمیایی نه تنها مشکلات پوستی حل نمی‌شد. بلکه گاهی اوقات آسیب‌های جدی نیز وارد میشد اما امروزه دیگر این چنین مسائل وجود ندارد و به راحتی می‌توان جای جوش را از بین برد.

درمان جای جوش پوستی امکان پذیر است؟

درمان جای جوش پوستی نتیجه بخش است؟! اگر شما این سوال را در چند سال گذشته میپرسیدید جواب شما یا نه بود و یا این بود که با سختی زیاد انجام شدنی است اما خوشبختانه امروزه با افزایش مهارت پزشکان و متخصصان زیبایی و همینطور پیشرفت روزافزون علم زیبایی روش‌های جدیدی ایجاد شده است که این کار به راحتی انجام شدنی می‌باشد.

بعد
بعد
بعد
قبل
قبل

دلیل ایجاد جای جوش پوستی چیست؟

قبل از اینکه به این سوال داده شود ابتدا باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد که چرا پوست دارای جوش و آکنه می‌شود؟! چرا که تا جوشی نباشد جای جوشی نخواهد بود فلذا ابتدا به این سوال اساسی و مهم میپردازیم که علت ایجاد جوش چیست؟

جوش برای همه افراد در سنین مختلف ایجاد می‌شود و از دوران بلوغ به طور جدی تری ایجاد این جوش ها شروع میشود و. تا پیری نیز ادامه دارد.به طور کلی نمیتوان دلیل خاصی برای ایجاد جوش نام برد چرا که دلیل جوش ایجاد شده از فردی به فرد دیگر متفاوت میباشد اما شایع ترین دلایل به شرح زیر است:

مشکلات هورمونی:

این امر به ویژه در زنان شایعتر میباشد چرا که اغلب جوش های حاصل شده در پوست آنان به دلیل مشکلات هورمونی میباشد

مشکلات داخلی بدن:

برای مثال میتوان به مشکلات کبدی یا تخمدان و….اشاره نمود هنگامیکه کبد شما دچار مشکل شود پوست شما نیز دچار جوش خواهد شد.

  • استرس و بی خوابی
  • تغذیه نامناسب
  • عدم رسیدگی به پوست
  • استفاده بیش از حد از مواد آرایشی
  • استفاده از ماسک های شیمیایی

همانطور که مشاهده مینمایید علل جوش زیاد میباشند و نمیتوان یک علت واحدی را برای همه افراد مشخص نمود شما میتوانید با مراقبت های خاصی از ایجاد جوش جلوگیری کنید.

اما اگر دچار جای جوش بدن و پوست شدید امکان از بین بردن آن با روش های سنتی و قدیمی وجود ندارد مگر اینکه از متدهای نوین امروزی که مزایای بیشماری دارند استفاده کنید مزایای این متدها بسته به اینکه کدام متد باشد متفاوت میباشد اما به طور کلی به شرح زیر است:

  • نتیجه دهی مطلوب
  • عدم آسیب به پوست
  • شفاف سازی پوست
  • از بین بردن و محو جای جوش
  • انجام در بازه زمانی کوتاه

حال که با مزایای بیشمار متدهای نوین آشنا شدید بهتر است با انواع و اقسام روش های آن آشنا شوید.

همچنین بخوانید درباره: رفع جای جوش با لیزر

لیزر برای درمان جای جوش پوستی

آیا تا به حال با متد لیزر آشنا شدید؟ آیا مزایای بیشمار این متد را میدانید؟ لیزر یکی از پیشرفته ترین و بهترین متدهایی میباشد که توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده است همچنین پزشکان و متخصصان زیبایی به دلیل نتیجه دهی و هپچنین انجام آن در بازه زمانی کوتاه تمایلی زیادی به استفاده از این متد دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درمان جای جوش پوستی و جدیدترین درمان جای جوش می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک دکتر تاتو، زیر نظر کلینیک ماه زر، در ارتباط باشید.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf), حداکثر اندازه فایل: 128 MB.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درمان جای جوش پوستی با لیزر به چه صورت انجام می‌شود؟

لیزرها به طور کلی به دو صورت تهاجمی و غیر تهاجمی انجام میشود .و همچنین هرکدام از این موارد خود دارای انواع مختلفی میباشند که هرکدام بسته به نوع دستگاه و کارایی متفاوت میباشد. به طور کلی از لیزرها برای جای جوش های عمیق استفاده می‌شود و معمولا وقتی جای جوش بر روی پوست شما دچار قرمزی زیادی شده باشد از این متد برای رفع و محو آن استفاده می‌شود.

این متد به این صورت عمل میکند که ابتدا یک موج نوری قوی به جای جوش وارد شده و ساختار آن را به وسیله اشعه های منتقل شده درهم میشکند و این درهم شکستن موجب میشود. تا پوست شروع به کلاژن سازی کند. علاوه بر این مورد خود پوست و سیستم ایمنی بد نیز به صورت خودکار در این پروسه کمک میکنند. و درنهایت پس از انجام آن در طی چند مرحله پوستی صاف و شفاف و بدون هیج جای جوشی خواهید داشت.

هنگامی که قصد دارید از این متد استفاده کنید ممکن است نگران باشید که آسیب زا بوده و یا اشعه های آن به شما آسیب بزند. اما باید گفت کا اینگونه نمیباشد و اشعه های استفاده شده مضر نمیباشد. پس به راحتی و بدون هیچ خطری میتوانید از این متد برای درمان جای جوش پوستی استفاده کنید.

میکرو نیدیلینگ برای درمان جوش پوستی

آیا این متد مطلوب واقع شده است؟ یکی دیگر از روش هایی که همانند متد لیزر طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب نموده است همین متد میباشد. این متد به دلیل اینکه از روش جراحی استفاده نمیشود محبوبیت خاصی پیدا نموده است زیرا در بازه زمانی کوتاهی انجام شده و علاوه بر آن نیاز به مراقبت های پس از عمل ندارد . پس این متد برای افرادی که زمان کافی برای رسیدگی و انجام مراقبت های بعد از عمل را ندارند مناسب میباشد.

این متد به این صورت میباشد که پزشک متخصص با استفاده از سوزن های مخصوص که بسیار باریک و نازک هستند. کار را شروع میکند البته لازم است یاداوری کنیم که قبل از شروع به موضع مدنظر بی حس کننده وارد میشود فلذا شما دردی احساس نخواهید کرد انجام این کار یعنی فروبردن سوزن در پوست باعث کلاژن سازی پوست میشود و در نهایت یک پوست صاف و شفاف خواهید داشت.

ادامه مطلب  درمان ترک های پوستی

آیا برای انجام میکرونیدلینگ نیاز به مهارت خاصی می‌باشد؟

میکرونیدلینگ که نام دیگر آن نیدلینگ نیز میباشد نیاز به مهارت و تخصص بالایی میباشد چراکه اگر به درستی انجام نشود و برای درمان جای زخم جوش صورت کاربرد دارد. امکان بروز عفونت و یا آسیب های جدی به پوست وجود دارد فلذا توصیه می‌شود. قبل از اینکه این کار را انجان دهید حتما در انتخاب پزشک دقت عمل کامل به خرج دهید تا مشکلات جدی برایتان ایحاد نشود.

علاوه بر موارد فوق الذکر متدهای دیگری چون درم ابریژن، پیوند پوست، تزریق چربی، استفادا از فیلر و … نیز برای درمان جای جوش پوستی وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با پوستتان هرکدام از این روش‌ها را انجام دهید.

جستجو مرتبط کاربران:

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

8 پاسخ

  1. امکان عفونی شدن در اثر میکرونیدلینگ چقدره؟

  2. سلام ببخشید آیا آبله ی میمونی از طریق گربه ی خانگی هم انجام میشود ؟

    1. دوست عزیز برای این مورد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

    1. با سلام در صورتی که فعال نباشد بله. با مشاورین ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله درمان جای جوش پوستی

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر