برطرف کردن جای جوش با لیزر

لیزر کردن جای جوش صورت

لیزر کردن جای جوش صورت

برطرف کردن جای جوش صورت با لیزر؛ همانطور که می‌دانید انواع جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های مرده پوست و همراه باکتری‌ها در منافذ پوستی نفوذ کرده باشند و این امر موجب ایجاد التهاب بر روی پوست می شود بنابراین زمانی که بدن شما می‌خواهد با این کار مقاومت کند کلاژن بیشتری تولید می‌کند و باعث ایجاد برآمدگی ها و فرورفتگی‌هایی بر روی سطح پوست صورت خواهد شد،از طرفی دیگر بسیاری از افراد به دلایل مختلفی در معرض جوش صورت قرار می‌گیرد از این رو ممکن است به مرور زمان بر اثر دستکاری کردن جوش ها باعث ایجاد جای جوش بر روی پوست آنها شود، از این رو امروزه مسئله برطرف کردن جای جوش به عنوان یکی از دغدغه های ذهنی برای افراد به شمار می‌آید و بیشتر افراد در پی آن هستند تا با بهترین و سریعترین روش جای جوش را برطرف کنند، از این رو یکی از روش های موثر برای برطرف کردن جای جوش، برطرف کردن جای جوش با لیزر می‌باشد.

با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا در مورد برطرف کردن جای جوش با لیزر و درمان اسکار حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که لیزر چگونه باعث برطرف کردن جای جوش می شود؟ پس در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نحوه عملکرد دستگاه لیزر برای برطرف کردن جای جوش برای تان توضیح دهیم.

همانطور که می‌دانید که هنگامی که اشعه دستگاه لیزر بر روی پوست شما تابیده می شود باعث می‌شود که گرمای لیزر به قسمت بالایی پوست شما قرار گیرد و آن را مورد هدف قرار دهد بنابراین لایه سطحی پوست که با اسکار یا جای جوش درگیر است تراشیده می‌شود و پوست صافتر به نظر می‌رسد و آثار ناشی از جای جوش کمتر دیده می‌شود، بنابراین با از بین رفتن بافت اسکار پوست شروع به کلاژن سازی می‌کند و بدین ترتیب باعث می شود که با هدف قرار گرفتن رگهای خونی توسط دستگاه التهاب ناشی از آن کاهش یابد.
بیشتر بخوانید درباره: درمان جای جوش چانه

تصویر2تصویر3

لیزر کردن جای جوش صورت با چه دستگاهی؟

با توجه به اینکه جای جوش در همه افراد یکسان می باشد و دارای انواع گوناگونی می باشد حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که آیا روش لیزر برای از بین بردن جای جوش دارای انواع مختلفی می باشد؟
وی در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که و روش‌های لیزر برای از بین بردن جای جوش شامل موارد زیر می‌باشد.
لیزرهای اربیوم، لیزرهای دی اکسید کربن، لیزرهای فراکشنال. که هر یک از این دستگاه‌ها به روش خاصی عمل می‌کنند تا بتوانند بهترین کیفیت و رضایت بخشی را برای شما به ارمغان آورند.برطرف کردن جای جوش صورت با لیزر

با توجه به اینکه امروزه دستگاه های لیزر برای برطرف کردن جای جوش بهترین کیفیت و کارآیی را برای شما به دنبال دارد، اما ممکن است که این سوال برایتان پیش آید که بهترین زمان برای انجام لیزر در جهت برطرف کردن جای جوش چه زمانی می باشد؟ و همچنین با توجه به اینکه روش لیزر یک روش بسیار خاص و حساس می‌باشد نکات و مراقبت های لازم پیش از لیزر و بعد از عمل لیزر در جهت از بین بردن جای جوش شامل چه مواردی می باشد؟

با توجه به اینکه جوش ها به دلایل مختلفی مانند تغذیه ناسالم و یا رسیدن به سن بلوغ و برخی از نوسانات هورمونی و مصرف داروهای خاص و اختلالات کبدی به وجود می‌آید، بنابراین بهترین زمان در جهت استفاده از لیزر برای برطرف کردن جای جوش زمانی می باشد که علل بروز آکنه یا جوش مشخص شود و برطرف شود و همچنین دیگر پوست درگیر جوش نباشد، بنابراین زمانی که پوست شما درگیر جوش صورت می باشد روش لیزر نمی‌تواندنتیجه مطلوبی برای شما در جهت از بین بردن جای جوش را داشته باشد.

ادامه مطلب  لیزر اربیوم برای اسکار

با توجه به اینکه روش لیزر برای از بین بردن جای جوش به عنوان یک احساس شمار می‌آید بنابراین پس از لیزر کردن جای جوش صورت لازم است که تمام مراقبت‌های لازم را انجام دهید که یکی از این مراقبت‌ها این است که شما نباید هرگز در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید؛ بنابراین استفاده از ضد آفتاب قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب بسیار مهم و ضروری می باشد. همچنین با توجه به اینکه ناحیه درمان ممکن است به مدت چند روز یا چند هفته دچار قرمزی و التهاب شود، بنابراین باید برای جلوگیری از ابتلا به عفونت آن را تمیز نگه دارید و از کرم های آرایشی تا یک هفته بعد از درمان خودداری فرمایید.

بیشتر بخوانید درباره: رفع لک جوش با لیزر کوترا

درمان جای جوش با لیزر

با توجه به اینکه لیزر به عنوان شناخت ترین و موثرترین روش در جهت درمان جای جوش به شمار می‌آید، حال ممکن است که این سوال برای شما پیش می‌آید که چه زمانی شما می‌توانید نتیجه حاصل از آن را مشاهده فرمایید؟

همانطور که می‌دانید شما باید نتایج درمان لیزر جای جوش صورت را در طی مدت زمان ۷ تا ۱۰ روز مشاهده کنید و نتایج حاصل از آن سریع قابل مشاهده نخواهد بود، اما ذکر این نکته لازم است شما هنگامی که این روش درمان را انتخاب می کنید روش درمان کاملاً دائمی بوده و تا حد زیادی کارساز بوده است.با توجه به تمامی مطالب گفته شده در بالا برای برطرف کردن جای جوش بهترین گزینه انتخابی برای شما همان لیزر می‌باشد. از آن جایی که علم پزشکی توانسته است پیشرفته ترین تکنولوژی را برای خود به ارمغان آورد دیگر جای هیچ گونه نگرانی و استرس در رابطه با انتخاب این روش نمی باشد اما ذکر این نکته لازم است که انتخاب پزشک ماهر و متخصص و همچنین مرکز درمانی مجهز به دستگاههای پیشرفته و به روز مهمترین عامل در میزان رضایت بخشی شما و همچنین هزینه پرداختی توسط شما می باشد، زیرا با توجه به اینکه جای جوش دارای انواع گوناگونی می‌باشد و در همه افراد یکسان نمی باشد از این رو تشخیص پزشک در نوع روش انتخابی برای شما بسیار موثر می باشد و از طرفی دیگر با توجه به اینکه نوع روش انتخابی و همچنین انتخاب پزشک و کلینیک هر یک از افراد متفاوت می‌باشد و پزشکان و کلینیک مربوط به آن دارای تعرفه های مخصوص به خود می باشد بنابراین در هزینه پرداختی توسط شما نیز موثر خواهد بود.
پس به طور کلی شما می‌توانید با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق این روش را برای خود انتخاب نمایید.

مراقبت پس از برداشتن جوش با لیزر

پس از انجام روش لیزر برای برطرف کردن جوش‌های صورت، مراقبت از پوست بسیار حیاتی است. استفاده از کرم‌ها و مواد مرطوب‌کننده کمک می‌کند تا پوست نرم و تازه به نظر بیاید و از تحریکات پوستی پس از انجام لیزر جلوگیری کند. همچنین، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب باعث حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب می‌شود و از ایجاد تغییرات پوستی ناخواسته جلوگیری می‌کند.

نتیجه‌گیری

با توجه به مزایا و معایب موجود، برطرف کردن جوش‌های صورتی با لیزر می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های موثر و پیشرفته برای درمان این مشکل پوستی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، قبل از استفاده از این روش، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا از مطمئن بودن این روش برای شما اطمینان حاصل کنید.

برطرف کردن جاهای جوش صورت با استفاده از روش لیزر می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های موثر برای درمان این مشکل پوستی مورد استفاده قرار گیرد. اما نیاز است که قبل از استفاده از این روش، با یک پزشک متخصص مشورت کنید و نکات مراقبتی پس از انجام این روش را رعایت کنید.

سوالات متداول

  • آیا برطرف کردن جوش با لیزر دردناک است؟

بستگی به نوع و شدت جوش و همچنین حساسیت پوست دارد، اما در اغلب موارد با استفاده از بیهوش‌های موضعی، درد به حداقل می‌رود.

  • آیا بعد از انجام لیزر، پوست قابل آسیب است؟

بله، پوست پس از انجام لیزر حساسیت و آسیب پذیری بیشتری نسبت به آفتاب دارد؛ بنابراین استفاده از کرم‌های ضد آفتاب ضروری است.

  • چه مدت زمانی پس از جلسات لیزر نتایج قابل مشاهده است؟

نتایج اولیه معمولاً پس از چند جلسه اول قابل مشاهده است، اما برای نتایج دائمی ممکن است تا چند ماه طول بکشد.

  • آیا برای همیشه جلوگیری از جوش‌ها لازم است لیزر انجام داد؟

نه، این تنها یکی از روش‌های درمانی است و بستگی به نوع جوش و وضعیت پوست شما، روش‌های دیگری نیز ممکن است مناسب باشند.

  • آیا برای انجام لیزر نیاز به مراقبت ویژه‌ای پس از جلسات داریم؟

بله، پس از جلسات لیزر نیاز به مراقبت ویژه‌ای برای پوست دارید که شامل استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد آفتاب می‌شود.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

6 پاسخ

  1. سلام.من یک جلسه انجام دادم تاثیری ندیدم و دکتورم هم نگفت صورتتو نشور بعد دو ساعت با صابون شستم یعنی بخاطر اینه که تاثیر نکرد لک دارم و بیست سالمه پوستم هم سفیده

  2. بعضی قسمت های دست و پایم، لکه ها داره، چون عادتم شده، پوست زخم از وجودم دور میکنم

  3. سلام عرض میکنم. عذر میخوام برای رفع خط و خطوط پیشونی، کدوم روش رو مناسب تره؟

  4. سلام خانوم دکتر.من خطوطی که به اصطلاح پنجه کلاغی هستند رو میتونم به کمک تزریق چربی از بین ببرم؟

  5. سلام و عرض ادب
    آیا لیزر co2 ممکنه در دراز مدت سرطان زا یا زمینه ساز دیابت باشد؟ نوع اشعه وارده را ممنون می شوم بفرمایید.
    و اینکه ضروری است که در زمان انجام آن برای محافظت از چشم حتما عینک یا چشم بند استفاده شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله برطرف کردن جای جوش با لیزر

تلگرام دکتر تاتو

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات دکتر تاتو

اینستاگرام دکتر تاتو

کانال یوتیوب دکتر تاتو زیر نظر کلینیک ماه زر